آشنایی با هیولای تکرارنشدنی مرسدس بنز

E60 AMG یکی از آخرین خودروهایی بود که قبل از ادغام AMG با مرسدس بنز تولید شد و یکی از منحصر به فردترین تجربه های رانندگی را ارائه کرد.
به گزارش سرگرمی روز، این یک سدان اسپرت است که از زرادخانه AMG آمده است، شرکتی که تعدادی از هیجان انگیزترین و خاص ترین خودروهای آن سال ها را خلق کرده است. رانندگی با W124 E-Class supersedan معروف به E60 AMG نشان میدهد که AMG و مرسدس قبل از ادغام چه ماشینهای شگفتانگیزی با هم میساختند.
اگرچه امروزه AMG یکی از واحدهای داخلی مرسدس محسوب می شود، اما تا سال 1999 AMG یک شرکت تیونینگ مستقل بود که تعداد کمی از محصولات مرسدس را با افزایش قدرت به حیوانات وحشی تبدیل کرد.
با توجه به گزارش پدال، E60 AMG در نمای بیرونی در رنگ یاقوت سیاه متالیک کاملاً بد به نظر می رسد. رینگ های رنگ آمیزی شده و سر اگزوزهای کرومی ظریف نیز نشان می دهد که با خودرویی از دهه 1990 روبرو هستیم، اما جدا از این ویژگی ها، طراحی بیرونی W124 که توسط برونو ساکو طراحی شده است، دست نخورده باقی مانده است. سادگی و تناسب W124 عالی است، اما افزایش 38 میلی متری فاصله بین دو محور و کاهش 23 میلی متری ارتفاع، حس قدرت را به E60 می دهد.
در داخل، E60 بیشتر مدیون مرسدس و W124 است تا AMG. طراحی در اینجا ساده و منطقی است، تقویت کننده ها ساده و خوانا هستند و هیچ چیز راننده را از جاده پیش رو منحرف نمی کند. دید بیرونی نیز عالی است و اگرچه W124 خودروی نسبتاً بزرگی است، اما مانور دادن با آن در ترافیک آسان خواهد بود. همه چیز در مورد این خودرو حکایت از تعادل بین نظم و سخاوت دارد و به همین دلیل کلاس های E این دوره جزو محبوب ترین تاکسی های تاریخ هستند.
با وجود اینکه 30 سال از تولید E60 AMG می گذرد، هنوز هم با اطمینانی جلوتر از زمان خود رانندگی می کند. موتور 6 لیتری V8 این خودرو در رده میانی بسیار قوی است و مهم نیست که سوزن سرعت سنج کجا باشد، با خوشحالی خرخر می کند. مانند AMG های هشت سیلندر امروزی، این موتور هرگز از قدرت، صدا و لرزش بی بهره نیست. البته وقتی پدال گاز به طور ناگهانی رها می شود، گیربکس چهار سرعته اتوماتیک لحظه ای مردد می شود، اما وقتی قدرت می آید، همیشه نرم کار می کند و در حالی که با شتاب خودرو را به جلو می راند، هرگز باعث ایجاد ناراحتی برای سرنشینان نمی شود.
با این حال، E60 AMG با وجود قابلیتهای عظیم خود علاقهای به خودنمایی ندارد. این خودروی محکم و غیرقابل انعطاف است که در پیچهای پر سرعت بیشتر به چشم میخورد. هنگامی که خودرو با سرعت به پیچ ها نزدیک می شود، چرخش بدنه اتفاق می افتد، اما لاستیک ها برای یافتن کشش مشکلی ندارند. حتی در زیر گاز سنگین، هندلینگ خودرو عالی است و فرمان سبک و دقیق باقی می ماند. درست است که فرمان با اندازه مناسب گاهی اوقات ممکن است مبهم باشد زیرا سیستم کمکی هیدرولیک در سرعت های پارک به سختی کار می کند، اما در برخی مواقع طبیعی است. شیفتر نیز هنگام تعویض دنده از حالت خنثی به حالت رانندگی به طرز دلپذیری نرم است. به طور کلی، اگرچه E60 AMG از فاصله دور ترسناک به نظر می رسد، اما بسیار راحت تر از آن چیزی است که شما انتظار دارید.
این روزها، چنین مدل های پیش از مرسدس AMG در حراجی ها تقاضای زیادی دارند و E60 اکنون حدود سه برابر E500 ارزش دارد. خودرویی که ما در اینجا آزمایش کردیم نیز قبلاً در حراجی با قیمت تخمینی 250000 دلار ظاهر شد. تیونر در سال 2005. E60 نشان دهنده زمانی است که این دو شرکت مجزا در راستای یک هدف مشترک گرد هم آمدند. E60 یک خودروی کمیاب است، نه تنها به دلیل تولید محدود، بلکه به دلیل تجربه رانندگی منحصر به فرد حاصل از همکاری.
این خودرو ترکیبی متعادل از خودروی عضلانی و سدان لوکس است. این گواهی بر میراث این نسل از کلاس E است که W124 همچنان مورد احترام طرفداران مرسدس بنز است، از مدل های پایه گرفته تا E60، اما در راس خانواده، E60 سطح خاصی از قدرت را ارائه می دهد. و لوکس