ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با رسانههای اجتماعی

این مطالعه بر اساس نظرسنجی از تقریباً 11000 جوان 10 تا 25 ساله بریتانیایی است که از سال 2015 تا 2021 تحت نظر بودند.
این مطالعه نشان داد که زمان صرف شده در TikTok، اینستاگرام و دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی با احتمال استفاده از سیگارهای الکترونیکی یا سیگار ارتباط خوبی دارد.
تنها 2 درصد از کسانی که گزارش دادند از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنند سیگار می کشیدند، اما این میزان در میان افرادی که بیش از 7 ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کردند به 17 درصد افزایش یافت.
افرادی که هفت ساعت یا بیشتر در روز در شبکههای اجتماعی حضور داشتند، هفت برابر بیشتر از افرادی که هیچ زمانی را در رسانههای اجتماعی سپری نمیکردند، سیگار میکشیدند و از سیگار الکترونیکی استفاده میکردند.
به نظر می رسد حتی زمان اندکی که در رسانه های اجتماعی صرف می شود، احتمال سیگار کشیدن یا استفاده از سیگارهای الکترونیکی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، این مطالعه نشان داد افرادی که 1 تا 3 ساعت در روز را در رسانه های اجتماعی سپری می کنند، 92 درصد بیشتر از افرادی که در چنین پلتفرم هایی استفاده نمی کنند، از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند.
محققان دانشکده بهداشت عمومی امپریال کالج لندن خاطرنشان می کنند که سیگار و سیگارهای الکترونیکی در این پلتفرم ها به شدت تبلیغ می شوند.