سبک زندگی

این افراد بیشتر به آسم مبتلا می‌شوند

خرید فالوور از سایت اینبو

به گفته محققان، به طور کلی، بزرگسالان مبتلا به آسم که در ماه گذشته از سیگارهای الکترونیکی استفاده کردند، سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به آسم در سنین پایین (قبل از 27 سالگی) بودند.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، مواد شیمیایی مضر در سیستم های الکترونیکی تحویل نیکوتین می تواند بر عملکرد ریه و سلامت تنفسی از جمله تحریک آسم تأثیر بگذارد.

آدریانا پرز، محقق ارشد در بخش آمار زیستی و علوم داده در دانشگاه تگزاس، خاطرنشان کرد: سیگار کشیدن از مدت ها قبل با افزایش خطر ابتلا به آسم مرتبط بوده است، اما مطالعاتی در مورد رابطه بین استفاده از سیگار الکترونیکی و آسم وجود دارد. مرکز علوم بهداشتی.

برای کشف این موضوع، تیم پرز از داده‌های یک مطالعه بزرگ متمرکز بر سیگار کشیدن و پیامدهای سلامتی (از جمله آسم) استفاده کرد که شامل تقریباً 25000 بزرگسال و نوجوان دبیرستانی بود.

داده ها در هشت دوره زمانی مجزا بین سال های 2013 و 2021 جمع آوری شده است.

تیم پرز توضیح داد: “بزرگسالان بالای 20 سال با استفاده از یک نظرسنجی تلفنی در سال 2020 مصاحبه شدند و داده های آنها برای تخمین سن شروع آسم گنجانده شد.”

علاوه بر این، در هر موج از نظرسنجی، از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا در 30 روز گذشته از سیگار الکترونیکی استفاده کرده اند یا خیر.

محققان دریافتند بزرگسالانی که به این سوال پاسخ مثبت دادند، در مقایسه با افرادی که سیگار الکترونیکی نمی‌کشیدند، 252 درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم در سنین پایین بودند.

تیم پرز به این نتیجه رسیدند که سیگار یک عامل بالقوه در تشدید آسم زودرس است.

به گفته محققان، با توجه به افزایش مصرف سیگار الکترونیکی در میان جوانان، غربالگری بهتر برای آسم در سنین پایین‌تر نیز مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا