سبک زندگی

با این تکنیک، خشم خود را تخلیه کنید

خرید فالوور از سایت اینبو

شرایط زندگی مدرن به گونه ای شده است که مردم همیشه تحت فشار روانی و استرس هستند. به همین دلیل، ما نسبت به نسل های قبلی عصبانی تر می شویم.

به گزارش سرگرمی روز، افراد مختلف تاکنون روش ها و تکنیک های مختلفی را برای تخلیه عصبانیت خود پیشنهاد کرده اند. معروف ترین روش، فریاد زدن یا نشان دادن خشم به شکل فحاشی و رفتار انفجاری است. اگرچه بدیهی است که این روش اصلا گزینه مناسبی نیست.

بهترین تکنیک رهایی از خشم ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید

بسیاری از استعاره زودپز هنگام صحبت در مورد روان انسان استفاده می کنند. بنابراین، رها شدن کمی تنش می تواند اوضاع را تحت کنترل درآورد. مثلاً اگر انسان چندین بار عصبانیت خود را بر سر اطرافیانش خالی کند، اشکالی ندارد و می تواند همان آدم قبلی شود.

چیزهایی که معمولا در فیلم ها دیده می شود. با این حال، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو پس از بررسی 154 مطالعه مختلف به نتیجه متفاوتی رسیدند.

در واقع به نظر نمی رسد که فریاد زدن از نظر علمی به عنوان روشی برای رفع خشم مفید باشد، اما گاهی اوقات می تواند شما را عصبانی تر کند. به عبارت ساده تر، سال ها تحقیق و مطالعه حتی کوچک ترین شواهدی را که این ایده می تواند مفید باشد به دست نیاورده است.

البته دانشمندان فکر نمی کنند که شما نباید عصبانیت خود را نادیده بگیرید. ما باید به مشکل فکر کنیم تا بتوانیم علت اصلی عصبانیت خود را شناسایی کنیم و مشکلات اساسی را حل کنیم.

این رویکرد همچنین می تواند منجر به پذیرش احساسات شود که گام مهمی در بررسی وضعیت روحی و روانی فرد است. مشکل اصلی استفاده از فریاد زدن و ابراز خشم به عنوان روشی برای رهایی از خشم، مربوط به اتفاقاتی است که پس از آن رخ می دهد.

پس از ابراز خشم، لزوماً لازم نیست آرام شوید و موضوع را به طور منطقی تحلیل کنید، فقط تأمل را تجربه خواهید کرد. چیزی که بیشتر به شما صدمه می زند و باعث می شود ساعت ها به یک موضوع تکراری بپردازید و خشم خود را تجدید کنید.

البته برخی تحقیقات پزشکی و بهداشتی نشان می دهد که ابراز خشم به صورت فیزیکی می تواند برای افراد مفید باشد، اما این راه حل شما را از نظر روحی خسته نمی کند.

با تمام این اوصاف، بهترین تکنیک برای تخلیه خشم انسان چیست؟ دانشمندان داده های 10189 فرد را تجزیه و تحلیل کردند. این افراد به گروه های مختلف سنی، جنسیتی، فرهنگی و نژادی تعلق دارند.

در نهایت نتایج نشان داد که بهترین راه برای کنترل خشم کاهش حملات فیزیکی است. در واقع باید به فعالیت هایی روی بیاورید که می توانند برانگیختگی شما را به سمت و سویی کاملا متفاوت سوق دهند.

در این مرحله، برخی از افراد ممکن است به شما پیشنهاد کنند که پس از عصبانی شدن، مدتی را به دویدن اختصاص دهید. اما این راه حل مفید نخواهد بود و حتی وضعیت را بدتر خواهد کرد. در مورد Rage Rooms هم همینطور.

مراکزی که معمولا اتاقی پر از اقلام مختلف را با مبلغ مشخصی فراهم می کنند. همچنین فرد می تواند خشم خود را مثلاً با شکستن آنها کاهش دهد.

توجه به بخش فیزیکی برای کنترل سطح خشم

بارها در اخبار علمی و مطالعات مختلف روانشناسی دیده شده که فقط جنبه ذهنی خشم مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل است که محققان دانشگاه ایالتی اوهایو تصمیم گرفتند برای یافتن بهترین تکنیک رفع خشم، رویکردی دو جانبه داشته باشند.

البته روش های روانشناختی در کنترل خشم بسیار مفید است; اما می توان از گزینه های فیزیکی نیز استفاده کرد. به ویژه، مشخص شده است که درمان های رفتاری روی همه انواع مغز کار نمی کنند.

در این راستا، محققان تصمیم گرفتند تأثیر فعالیت های مختلف مانند دوچرخه سواری، بوکس، تنفس عمیق، مدیتیشن و یوگا را بر کنترل خشم اندازه گیری کنند. نتایج نشان می‌دهد که فعالیت‌های تمدد اعصاب مانند یوگا آهسته، مدیتیشن ذهن آگاهی، آرامش عضلانی و تنفس دیافراگمی بهترین تکنیک‌ها برای رهایی از خشم هستند.

جالب اینجاست که تاثیر فعالیت های بدنی مانند آرامش عضلانی در حد فعالیت های ذهنی مانند مدیتیشن است. در این زمینه، یوگا در مرحله بعدی قرار می گیرد. زیرا می تواند فرد را تا حد کمی منفجر کند. دویدن نه تنها به عنوان یک تکنیک کنترل خشم مفید است، بلکه در واقع می تواند وضعیت را بدتر کند.

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما ورزش با توپ نیز می تواند شرایط را بهبود بخشد. طبیعتاً این ورزش ها سطح برانگیختگی شما را نیز افزایش می دهند. اما جنبه سرگرم کننده و رقابتی آنها باعث می شود عصبانیت شما فروکش کند. حتی مطالعات نشان می دهد که شمارش اعداد از 1 تا 10 می تواند تأثیر مثبتی بر میزان عصبانیت شما داشته باشد.

شما در واقع نیازی به یک جلسه با یک درمانگر ندارید تا مشکل خشم خود را بررسی کنید و تکنیک های رهایی را یاد بگیرید. کافی است با فعالیت های جسمی یا ذهنی ذکر شده خشم را کنترل کنید و سپس به طور اساسی مشکل را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا