سبک زندگی

برای صد ساله شدن لازم نیست لاغر بمانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

بعد- کارشناسان بهداشت در چین دریافته اند که سیگار نکشیدن، ورزش بیشتر و رژیم غذایی متنوع از مهم ترین عوامل زندگی تا 100 سالگی هستند. آنها نشان دادند که تحصیلات، وضعیت تاهل در مراحل بعدی زندگی با امید به زندگی تفاوت معناداری ندارد. همچنین افرادی که در مناطق شهری زندگی می کنند به اندازه افرادی که در روستاها زندگی می کنند شانس رسیدن به 100 سال سن را دارند. همچنین، شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر در سال‌های پس از میانسالی می‌تواند به فرد کمک کند حتی اگر سال‌های جوانی خود را با کاهش وزن سپری کرده باشد، عمر طولانی‌تری داشته باشد.

به گزارش سرگرمی روز به نقل از دیلی میل، مسن ترین فرد زنده ماریا برانیاس اسپانیایی است که 117 سال سن دارد. پیرترین مرد جهان، جان تنیس وود بریتانیایی است که تولد 112 سالگی خود را در 26 آگوست جشن می گیرد. او پیش از این عمر طولانی خود را به خوردن ماهی برای شام هر جمعه شب نسبت داده بود.

دانشمندان سبک زندگی را شناسایی کرده اند که می تواند به شما کمک کند تا 100 سال زندگی کنید

محققان دانشگاه فودان در شانگهای می گویند یافته های آنها اهمیت یک سبک زندگی سالم را حتی در سنین بسیار بالا نشان می دهد و تاکید می کنند که هیچ وقت برای بهبود دیر نیست. آنها اشاره کردند که استراتژی های بهبود سبک زندگی باید به طور خاص برای افراد مسن طراحی شود و مزایای یک سبک زندگی سالم باید برای افراد در هر سنی ترویج شود. محققان اطلاعات دقیق 5222 فرد 80 ساله و بالاتر را بررسی کردند. از این تعداد 1454 نفر 100 ساله شده اند.

به هر فرد بر اساس عادات سیگار کشیدن و ورزش، به علاوه تنوع رژیم غذایی و شاخص توده بدنی، «نمره سبک زندگی سالم» (HLS) از 0 تا 10 داده شد. شاخص توده بدنی افراد را می توان با تقسیم وزن بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر محاسبه کرد. این اندازه گیری می تواند تخمینی از اضافه وزن یا کمبود وزن یک فرد ارائه دهد.

این مطالعه که نتایج آن در ژورنال Jama Network Open منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که نمره سبک زندگی سالم بالاتری دارند به طور قابل توجهی بیشتر به سن 100 سالگی می‌رسند.

افرادی که هرگز سیگار نمی کشیدند، همیشه به طور منظم ورزش می کردند و رژیم غذایی متعادلی داشتند، بهترین شانس برای رسیدن به 100 سالگی را داشتند. محققان این مطالعه نوشتند: “شاخص توده بدنی بالاتر ممکن است نقش محافظتی در کاهش خطر مرگ و میر در جمعیت های مسن داشته باشد.”

این یک سوال مهم را ایجاد می کند که آیا ارزیابی رفتار سبک زندگی سالم باید در بین گروه های سنی تنظیم شود. به طور خاص، BMI برای افراد بسیار مسن ممکن است بازتابی از سوء تغذیه بالقوه و سایر بیماری‌های مزمن باشد تا نشان‌دهنده سبک زندگی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا