سبک زندگی

توصیه‌های طب ایرانی برای بهبود سلامت مردان

خرید فالوور از سایت اینبو

مدیرکل خدمات پزشکی ایران و الحاقیه وزارت بهداشت با بیان اینکه مردان سبک زندگی نامنظم تری نسبت به زنان دارند، بر رعایت اصول شش گانه سبک زندگی بر اساس آموزه های طب ایرانی تاکید کرد.

به گزارش سرگرمی روز، دکتر نفیسه حسینی یکتا با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت مردان و نامگذاری سومین روز این هفته به نام روز طب ایرانی و سلامت مردان، بر اهمیت توجه به سلامت جسم و روان مردان تاکید کرد. مردان در جامعه گفت: سلامت جسمی و روانی همه اقشار جامعه حائز اهمیت است، مردان به دلیل گذراندن بیشتر اوقات بیرون از خانه و بارها رژیم غذایی ناسالم و سبک زندگی اشتباه با استرس های مختلفی مواجه هستند و نیاز به برنامه ریزی دقیق برای تغییر سبک زندگی دارند. .

مدیرکل خدمات پزشکی ایرانیان و الحاقیه وزارت بهداشت با اشاره به اصول شش گانه حفظ سلامت در طب ایرانی و اهمیت آن، گفت: این درمان ها شامل شش اصل زمان، غذا و نوشیدنی، حرکت و سکوت است. خواب و بیداری، استفراغ و احتباس و در نهایت، یک علامت روانی است که با رعایت اصول صحیح هر یک از بسیاری از بیماری ها قابل پیشگیری است.

وی یکی از معضلاتی که اکثر مردان با آن مواجه هستند تنش و استرس روزانه است، بیان کرد: واکنش جسمی و روحی به استرس و نحوه مدیریت آن در زنان و مردان متفاوت است و برخی از آنها در مردان بیشتر است.

مدیرکل خدمات پزشکی ایران و الحاقیه وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از مهم ترین توصیه های طب ایرانی برای کاهش استرس، تنفس پزشکی است. به گونه ای که باید در حالت نیمه دراز کشیده نفس عمیق بکشید و ریه های خود را پر از هوا کنید، سپس نفس خود را به مدت 5 ثانیه حبس کنید و حدود 10 ثانیه به آرامی بازدم کنید. حدود یک ثانیه مکث کنید و سپس دستور بالا را 10 بار تکرار کنید.

حسینی یکتا خاطرنشان کرد: ورزش روزانه، ماساژ، خواب کافی و به موقع، پرهیز از اخبار و اطلاعات غیر ضروری، کاهش استفاده از رایانه و تلفن همراه، حضور در طبیعت، ورزش و بازی های گروهی و استفاده از بوهای مطبوع (رایحه درمانی). مزاج هر فرد یکی از راهکارهای طب ایرانی برای کاهش استرس است.

وی تاکید کرد: اصلاح تدریجی عادات بد غذایی، پرهیز از ورزش و فعالیت شدید بعد از غذا (حداقل 2 تا 3 ساعت بعد از غذا)، پرهیز از انواع غذاها در یک وعده غذایی، پرهیز از پرخوری و پرخوری، شام سبک و زودهنگام بخش مهمی است. از عادات غذایی که در صورت صحیح بودن می تواند از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند.

مدیرکل خدمات پزشکی ایران و الحاقیه وزارت بهداشت تاکید کرد: تعادل بین کار و زندگی، اختصاص زمان کافی به کار، خانواده و اوقات فراغت به حفظ تعادل زندگی و جلوگیری از فرسودگی شغلی و خانوادگی و ساختن جامعه ای سالم و با نشاط کمک می کند.

وی در پایان گفت: مطالعات متعددی بر اساس آموزه های طب ایرانی در خصوص ارتقای سلامت مردان و پیشگیری و درمان بیماری های خاص آنها توسط متخصصان این حوزه انجام شده است که از نتایج آن استفاده شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هفته جهانی سلامت مردان با موضوع پیشگیری و تشخیص به موقع ناباروری مردان از چهارم خرداد آغاز و تا 30 خرداد ادامه دارد و اولین روز این هفته پنج شنبه 3 خردادماه است. و روز دوم جمعه 4 خرداد با عنوان زایمان و سلامت مردان، روز سوم شنبه 5 خرداد با عنوان طب ایرانی و سلامت مردان، روز چهارم یکشنبه 7 خرداد با عنوان مواجهه های شغلی و بهداشت باروری. در آقایان روز پنجم دوشنبه 7 خرداد به عنوان سرطان شایع در مردان، معده، پروستات و مثانه، روز ششم، سه شنبه 9 خرداد به عنوان کمردرد و بیماری های شغلی در آقایان و روز هفتم، چهارشنبه نامگذاری شده است. ، 30 ژوئن، در فهرست تصادفات جاده ای، ناتوانی و مرگ در مردان ذکر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا