سبک زندگی

تکنیک‌های حمام رفتن که شاید ندانید

خرید فالوور از سایت اینبو

درست است که شما از کودکی استحمام کرده اید و تا حد زیادی با نحوه استحمام آشنا هستید. اما آیا واقعا این کار را درست انجام می دهید؟

به گزارش سرگرمی روز، پریدن زیر دوش آب گرم و شستن کثیفی، روغن و عرق از بدن کار ساده ای به نظر می رسد. اما در واقع تکنیک هایی وجود دارد که می تواند دوش گرفتن شما را کارآمدتر کند.

بهداشت خوب بخش مهمی از یک رویکرد محافظتی برای سلامتی شما است، بنابراین مهم است که یک روال منظم و مداوم برای حمام کردن ایجاد کنید.

چگونه دوش بگیریم؟

برخلاف تصور بسیاری از مردم، لازم نیست هر روز دوش بگیرید. اگر هفته ای چند بار دوش بگیرید، پوستتان بهتر به نظر می رسد، به خصوص در ماه های زمستان که هوا خشک است و زیاد عرق نمی کنید، اما در تابستان کمی متفاوت است و باید روزهای بیشتری در هفته دوش بگیرید. برای شستن عرق . برخی افراد فقط برای اینکه احساس کنند تمیز و بدون نیاز به دوش هستند دوش می گیرند. بنابراین دو دیدگاه کلی وجود دارد: شما نیازی به دوش گرفتن هر روز ندارید و باید هر روز دوش بگیرید.

مهم نیست که در کدام کمپ قرار می گیرید، مهم است که مطمئن شوید که به درستی کل بدن خود را زیر دوش تمیز می کنید. در این مقاله به روش های صحیح استحمام اشاره کرده ایم.

آب را در دمای ایده آل تنظیم کنید. این بدان معنا نیست که باید با آب گرم دوش بگیرید تا زمانی که حمام به سونای بخار تبدیل شود. در واقع، متخصصان پوست دوش گرفتن با آب ولرم یا کمی گرم را توصیه می کنند. حمام بخار داغ ممکن است احساس خوبی داشته باشد، اما آب داغ رطوبت پوست را خشک می کند و بیشتر چربی های طبیعی بدن را از بین می برد، بنابراین اگر واقعاً نیاز دارید، قبل از اینکه آن را به ولرم تبدیل کنید، بیش از دو دقیقه در آب داغ خیس کنید.

1. قبل از استفاده از صابون، شامپو یا ژل بدن، سریع بشویید تا پوستتان خیس شود.

2. با استفاده از لوفا یا فقط دستان خود، صابون یا شامپو یا شستشوی بدن را به بدن خود بمالید. از گردن و شانه ها شروع کنید و در طول بدن به سمت پایین حرکت کنید. به یاد داشته باشید که پاهای خود را بشویید و بین انگشتان خود را با آب و صابون تمیز کنید.

3. باقی مانده صابون را با کمی آب بیشتر بشویید تا مطمئن شوید که پوست خود را با باقی مانده صابون خشک نمی کنید.

4. اگر موهای خود را می شویید، یک چهارم مقدار شامپو را کف دست خود بمالید. اجازه دهید کف کند و سپس روی موها و پوست سر و همچنین پشت گردن تمرکز کنید. شامپو در حین آبکشی تمام تارهای مو را تمیز می کند.

5. سپس از نرم کننده برای نرم کردن موهای خود استفاده کنید. آن را روی موهای خود بمالید و به طور مساوی در سراسر تارها پخش کنید و توجه ویژه ای به انتهای مو داشته باشید.

6. برای شستشوی نهایی مو و بدن از آب ولرم یا ولرم استفاده کنید. این به نرم‌کننده کمک می‌کند تا به فولیکول‌های موی شما بچسبد، جریان خون را در سراسر بدن افزایش دهد و وقتی از حمام بیرون می‌روید احساس شادابی خواهید داشت.

7. قبل از استفاده از هر گونه مرطوب کننده، حتما بدن خود را با حوله خشک کنید. برای بهترین نتیجه، باید بلافاصله پس از دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا پوست شما را آبرسانی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا