سبک زندگی

خواص عجیب موز سیاه شده

خرید فالوور از سایت اینبو

موز دارای فیبر زیادی است که برای حفظ سلامت بدن مفید است. موز ظاهراً آسیب دیده و سیاه شده دارای خواص بیشتری نسبت به موز سالم و زرد است.

مبارزه با سرطان

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نقاط سیاه روی موز سالم دارای نوعی پروتئین است که به کاهش رشد تومور و سلول های سرطانی کمک می کند. موز فیبر زیادی دارد، علاوه بر این فیبر بیشتری دارد که برای حفظ سلامت بدن مفید است.

ضد فشار خون

موز خال سیاه سرشار از پتاسیم است که برای سلامت قلب معجزه می کند. پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک می کند و می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از سکته و حملات قلبی داشته باشد.

تولید کننده انرژی

موز میوه ای بسیار پر انرژی است. کربن و آب زیادی دارد و سرشار از کالری است و پتاسیم موجود در آن قند خون را نیز تنظیم می کند.

درمان اسید معده

موز در کاهش سوزش سر دل، سوزش سر دل و رفلاکس موثر است. پتاسیم بالای آن حالت اسیدی معده را خنثی می کند و سطح خون را بالا می برد.

در برابر اضطراب و افسردگی

موز حاوی ترکیب شیمیایی به نام تریپتوفان است که به بهبود حافظه کمک می کند. علاوه بر این، خوردن موز باعث تولید سروتونین می شود که باعث تقویت روحیه انسان و رفع افسردگی می شود و این خاصیت در موز سیاه بیشتر است.

هاضم

با توجه به فیبر زیادی که موز دارد، در فرآیند هضم بسیار موثر است. همچنین به دلیل وجود پکتین (یک کربوهیدرات محلول در آب که در برخی میوه های رسیده یافت می شود) باعث می شود دستگاه گوارش به درستی کار کند.

فشار روانی و عصبی را کاهش می دهد

از آنجایی که موز سرشار از ویتامین های گروه B است، خوردن موز می تواند برخی از این احساسات و حالات روحی و عصبی را کنترل کند و همچنین به دلیل داشتن مقدار زیادی پتاسیم می تواند به کنترل قند خون که یکی از عوامل استرس و عصبی بودن است کمک کند. عنوان می کند که پیمانکار است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا