فناوری و تکنولوژی

خودرویی که اصالت «فراری» را زیر سؤال برد

خرید فالوور از سایت اینبو

برند ایتالیایی فراری علیرغم تعهد قوی خود به زنده نگه داشتن موتورهای احتراق داخلی، تصمیم گرفته است تا وارد صنعت خودروهای الکتریکی شده و در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد. اکنون این شرکت تمام تلاش خود را می کند تا به بهترین شکل ممکن برای عصر جدید خودروسازی آماده شود. در همین راستا این شرکت از برنامه خود برای معرفی اولین فراری برقی تاریخ خبر داد. مدیران مارانلو قصد دارند این محصول را در سال 2025 معرفی کنند و یک سال بعد به دست مشتریان برسانند.

پیشرفت فراری در توسعه خودروهای الکتریکی

به گزارش پدال، خوشبختانه و برخلاف انتظار، خودروی برقی فراری در مراحل اولیه طراحی و طراحی نیست و به مرحله آزمایش نمونه اولیه رسیده است. عکس های جاسوسی منتشر شده در فضای مجازی نمونه اولیه این خودرو را در حال انجام تست های جاده ای نشان می دهد. پس از انتشار این خبر، بندتو ویگنا، مدیر اجرایی برند فراری نیز آن را تایید کرد. فراری برای تست بی صدا بودن محصول خود از بدنه رسمی مازراتی لوانته SUV استفاده کرد که تقریباً ابعاد محصول نهایی را مشخص می کند.

خودرویی که اصالت آن را زیر سوال برد

چرا فراری برقی مهم است؟

فراری با معرفی Prosangue نشان داد که دیدگاه متفاوتی در ارائه محصولات جدید و مبتکرانه دارد. مدیرعامل این برند در خصوص مدل برقی اذعان داشت که خودروی مذکور به شکل صحیحی ساخته خواهد شد و هیجان خاصی از رانندگی با سایر فراری ها خواهد داشت. فراری یک سازنده سوپراسپرت در نظر گرفته می شود. از این رو با معرفی محصولات برقی پا به قشر کم فروش صنعت خودروهای برقی گذاشت. اکثر خریداران این خودروها به دنبال موتورهای احتراق داخلی قدرتمند هستند. با این حال فراری تصمیم گرفت این محصول را برای عقب نماندن از واگن معرفی کند.

خودرویی که اصالت آن را زیر سوال برد

باتری و موتور

برند فراری اخیراً از یک کارخانه کاملاً جدید رونمایی کرده است که مهندسان آن فراتر از خودروهای تولیدی رفته اند و همچنین قطعات مورد نیاز برای تولید خودروهای الکتریکی مانند گیربکس، موتورهای الکتریکی، اینورتر، باتری و غیره را تولید می کنند. البته سلول های باتری از یک شرکت شخص ثالث خریداری شده و پس از مونتاژ در کارخانه مارانلو، داخل خودرو قرار می گیرد. این برند در نظر دارد در آینده خودروهای هیبریدی و خودروهای تمام احتراق داخلی خود را در همین خط تولید معرفی کند.

ویگنا می گوید باتری فراری از شیمی محبوب اما کم تراکم LFP استفاده نخواهد کرد. او همچنین ادعا می کند فراری هر سال 10 درصد تراکم باتری های خود را افزایش می دهد.

ویگنا تاکید می کند که خودروی الکتریکی مارانلو برخلاف تصور، ساکت و بی صدا نخواهد بود. اگرچه فراری از صداهای مصنوعی برای حفظ اصالت خود استفاده نخواهد کرد، اما موتور الکتریکی صدای منحصر به فرد خود را تولید می کند. بنابراین می توان انتظار داشت که مهندسان این شرکت از راهکاری مشابه پورشه استفاده کرده و با تقویت صدای موتور الکتریکی، حال و هوای متفاوتی را برای راننده و سرنشینان ایجاد کنند.

خودرویی که اصالت آن را زیر سوال برد

قیمت تحویل فراری برقی

گمانه زنی ها حاکی از آن است که فراری برقی به عنوان یک محصول لوکس با قیمتی در حدود 550 هزار دلار به فروش می رسد. اما ویگنا به رقم اعلام شده واکنش نشان داد و اعلام کرد فراری تا یک ماه مانده به عرضه نهایی خودرو در سال 2026 قیمت رسمی را اعلام نخواهد کرد، هرچند رسانه ها انتظار داشتند که وی رقم مذکور را رد کند اما این اتفاق نیز رخ نداد. او در ادامه بحث خود، به تمرکز بیشتر صنعت خودرو تحت نظارت خود بر سفارشی سازی خودروهای بیشتر اشاره کرد که با توجه به سابقه درخشان این مارک در ارائه آپشن های گران قیمت، منطقاً قیمت نهایی خودرو را افزایش می دهد.

خودرویی که اصالت آن را زیر سوال برد

حجم تولید ماشین برقی فراری

این شرکت از ارائه اطلاعات و برنامه های تولید برای محصول الکتریکی خود خودداری کرد. با این حال، در کنفرانس و مجمع سهامداران، وی اعلام کرد که مدل برقی تا پایان سال 2030 تا 5 درصد از فروش این برند را به خود اختصاص خواهد داد که این رقم به 40 درصد خواهد رسید. برخی رسانه ها گزارش داده اند که فراری کار روی دومین محصول الکتریکی خود را آغاز کرده است، اما این شایعه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

خودرویی که اصالت آن را زیر سوال برد

دستاوردهای فراری در زمینه قطعات الکترونیکی

بخش موتوراسپرت فراری قبلاً با سیستم بازیابی انرژی جنبشی یا KERS کار کرده است تا خودروهای خود را برای فرمول 1 آماده کند. این فناوری آنقدر پیشرفته شده است که به توسعه ابرخودروی LMH این برند برای رقابت در WEC و 24 ساعت لمانز کمک کرده است. ، آنها را به پیروزی در پیست لاسارت فرانسه دو سال متوالی رساند. نظر شما در مورد فراری برقی چیست؟ آیا مدل های تمام الکتریکی این ابرخودروهای اصلی به همان اندازه جذاب خواهند بود؟

خودرویی که اصالت آن را زیر سوال برد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا