فناوری و تکنولوژی

خیزش دوباره فالکون ۹؛ پرتاب دو راکت اسپیس‌ایکس پس از رفع مشکل

خرید فالوور از سایت اینبو

هفته گذشته، اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) پرتاب موشک فالکون 9 را به دلیل فرود ناموفق ماموریت اخیر استارلینک به حالت تعلیق درآورد. اما کمتر از 48 ساعت بعد، FAA مجوز رفع تعلیق فالکون 9 را صادر کرد. اکنون پس از حدود 3 روز مشکل در این موشک، اسپیس ایکس 2 موشک فالکون 9 را با فاصله زمانی 65 دقیقه به فضا پرتاب کرد.

به گزارش دیجیاتو، اسپیس ایکس ضمن انتشار تصاویر جدیدی از پرتاب موشک فالکون 9 خبر داد. به گفته این شرکت، پس از اینکه FAA تعلیق پرتاب را پاک کرد، فالکون 9 42 ماهواره Starlink را در 2 پرتاب به مدار پایین زمین پرتاب کرد. 26 عدد از این ماهواره ها برای سرویس مستقیم به سلول خواهد بود.

Falcon 9 دوباره بلند می شود. دو موشک اسپیس ایکس پس از رفع مشکل به فضا پرتاب شدند

فالکون 9 اسپیس ایکس بار دیگر پرتاب شد

2 پرتاب فالکون 9 که به ترتیب از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا و پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا به پرواز درآمدند، در مجموع 42 ماهواره استارلینک را به مدار فرستادند. مرحله اول هر موشک نیز با موفقیت فرود آمد.

Falcon 9 Rise Again; دو موشک اسپیس ایکس پس از رفع مشکل به فضا پرتاب شدند

در پرتاب فلوریدا، فالکون 9 حامل 21 ماهواره استارلینک بود که 13 تای آنها مجهز به ماهواره های جدید Direct to Cell هستند. این ماهواره ها برای اتصال مستقیم گوشی های هوشمند به اینترنت ماهواره ای طراحی شده اند.

تنها 65 دقیقه پس از اولین پرتاب، موشک دیگری از مجتمع پرتاب فضایی وندنبرگ با 21 ماهواره Starlink، از جمله 13 ماهواره مستقیم به سلول، پرتاب شد.

Falcon 9 Rise Again; دو موشک اسپیس ایکس پس از رفع مشکل به فضا پرتاب شدند

FAA فالکون 9 را برای عملیات مجدد آزاد کرد، اما گفت که تحقیقات در مورد حادثه فرود در 28 اوت (7 سپتامبر) همچنان ادامه دارد. به گزارش رویترز، اسپیس ایکس در همان روزی که FAA برای اولین بار موشک را زمین گیر کرد، درخواست بازگشت این پرواز را کرد. از سوی دیگر اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای ماموریت پایین قطبی است که به دلیل شرایط جوی و مشکلات فنی موشک از 26 آگوست به تعویق افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا