آشپزی

راز خوشمزگی آبگوشت مرغ + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی آبگوشت مرغ را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه شدن آب مرغ

راز یک آبگوشت خوشمزه مرغ و نکاتی در مورد پخت آب مرغ خانگی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آب مرغ یکی از خوشمزه ترین آبگوشت هاست که به تره کباب نیز معروف است. این انتخاب نام ممکن است جالب باشد زیرا این آبگوشت از گوشت استفاده نمی کند و از مرغ و ماهی کاد تهیه می شود. ادویه اصلی این آبگوشت سماق است که باید آن را خیس کنید و عصاره آن را به آبگوشت اضافه کنید تا آبگوشت طعم ترش پیدا کند یا می توانید از مقداری سماق به عنوان ادویه استفاده کنید. البته این استاک را می توانید با گوشت بوقلمون هم درست کنید. این آبگوشت به طور سنتی از مرغ محلی تهیه می شود اما اگر به مرغ محلی دسترسی ندارید می توانید از مرغ معمولی استفاده کنید.

عناصر

مرغ 5 عدد

2 عدد پیاز

2 عدد سیب زمینی

لپه 1/2 فنجان

1 قاشق غذاخوری آرد

2 گرم غذا را بکوبید

Abgore 2 وعده

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه آب مرغ

ابتدا لپه را حداقل یک ساعت قبل از شروع آبگوشت خیس کنید. سپس آن را در قابلمه بریزید و بگذارید کمی بجوشد. در طول آبگوشت، به طور مداوم کف را روی لپه قرار دهید تا بوی نامطبوع آن از بین برود.

سپس پیاز را نگینی خرد کرده و در قابلمه با زردچوبه و کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس مرغ را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند. مقداری نمک، فلفل و آرد اضافه کنید و تفت دهید تا کمی قهوه ای شود. سپس مقداری آب داخل قابلمه بریزید تا روی مرغ را بپوشاند. لپه نیم پز را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید مرغ و لپه بپزند.

طرز تهیه آب مرغ با سیب زمینی, طرز تهیه آب مرغ با ماکارونی ساده, ادویه, آب مرغ, آب مرغ کرمانشاهی, طرز تهیه آب مرغ ساده بدون لپه, آب مرغ بدون ماکارونی, طرز تهیه آب مرغ خانگی, آب مرغ مجلسی

سپس رب را در تابه بریزید و با کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به همراه پاستا پخته شده به آب گوشت اضافه کنید. در قابلمه را ببندید تا سیب زمینی ها پخته شوند.

وقتی گوشت و سایر مواد پخته شد، کمی آب گوشت به آبگوشت اضافه کنید و یک قاشق چایخوری ترخون خشک اضافه کنید تا طعم و عطر خاصی به آبگوشت بدهد. حدود 5 دقیقه بگذارید تا آبگوشت همراه با ادویه ها پخته شود. در نهایت نمک را به دلخواه اضافه کنید و آبگوشت خوشمزه شما آماده است. آن را با پیاز و ترشی سرو کنید.

راز خوشمزه شدن آب مرغ

از آب لیمو به عنوان چاشنی استفاده نکنید زیرا می تواند طعم سوپ را تغییر دهد.

افزودن ترخون اختیاری است و می توانید بنا به سلیقه خود از آن استفاده کنید.

آب مرغ نباید خیلی آبکی باشد و باید آب کافی برای حفظ طعم و کیفیت آب داشته باشد.

استفاده از آرد می تواند آب مرغ را غلیظ کند، بنابراین هنگام تهیه آب مرغ از آرد پرهیز کنید.

همچنین می توانید از سماق برای طعم دادن به آبگوشت استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا