آشپزی

راز خوشمزگی آبگوشت کلم قمری + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی آبگوشت کلم قمری را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سوپ کلم ماه

راز طعم سوپ کلم ماه نکاتی برای پخت سوپ کلم ماه حرفه ای ج سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش کلم یکی از غذاهای محلی مناطق همدان و کرمانشاه است. این غذا از کلم ماه، بره، عدس، پیاز، نعناع، ​​زردچوبه، فلفل سیاه و سیر تشکیل شده است. سوپ کلم را می توان با پنیر محلی، ماست و سیر سرو کرد.

آبگوشت یکی از غذاهای اصیل، خوشمزه و سالم ایرانی بوده و هست. این غذا نه تنها راحت و آسان تهیه می شود، بلکه ارزش غذایی بالایی نیز دارد و به عنوان یک غذای کامل شناخته می شود. آبگوشت نه تنها نیاز بدن به پروتئین، کربوهیدرات و چربی را تامین می کند، بلکه با وجود سبزیجات یا پیاز، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را برای بدن تامین می کند و از این مواد بهتر استفاده می کند.

آش کلم با پنیر دلمه یکی از غذاهای سنتی استان همدان است. وجود مهتابی و کشک در این غذا آن را به منبعی غنی از کلسیم تبدیل می کند و وجود گوشت و نخود نیز پروتئین موجود در این غذا را تقویت می کند.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت

500 گرم گوشت خورشتی

1 عدد کلم ماه

1 فنجان نخود

2 عدد سیب زمینی

1 عدد پیاز

زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

پنیر کوتاژ 1 فنجان

سیر 2 حبه

روغن به میزان لازم

آموزش پخت سوپ کلم ماه

پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید. هنگام سرخ شدن زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. سپس گوشت را به مخلوط اضافه کنید و نخودهای خیس شده را به آن اضافه کنید و با آب بجوشانید.

اگر مخلوط به آب بیشتری نیاز دارد، دو یا سه فنجان آب اضافه کنید. در تابه ای جداگانه سیب زمینی ها و کلم ها را پوست بگیرید و در کمی روغن سرخ کنید.

سپس در آخرین مرحله پخت، سیب زمینی و کلم سرخ شده را به آبگوشت اضافه کنید. بعد از اینکه آبگوشت جوش آمد و غلیظ شد، سیر را خرد یا چرخ کرده و با پنیر مخلوط کرده و با آبگوشت می ریزند. در آخر آبگوشت را سرو کنید و همانطور که آبگوشت های دیگر را سرو می کنید با نان میل کنید.

مواد لازم برای تهیه آش کلم ماه کرمانشاهی

500 گرم گوشت گوسفند

نخود و لوبیا سفید 1 پیمانه

1 عدد سیب زمینی

1 عدد پیاز

کلم ترد و تازه ماه 2 عدد

1 فنجان ریحان خرد شده

نمک، زردچوبه و فلفل به میزان لازم

نعنا خشک به میزان لازم

روغن زیتون به میزان لازم

آموزش پخت سوپ کلم ماه کرمانشاهی

برای تهیه سوپ کلم ماه، ابتدا نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کنید. سپس کلم قمری را بشویید و به اندازه یک حبه قند ریز خرد کنید و ریحان را در قابلمه با کمی روغن تفت دهید.

در این مدت پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت می دهیم سپس گوشت ها را اضافه کرده و کم کم اما بدون تفت دادن تفت می دهیم. مهتابی و ریحان را نیز به مواد اضافه کنید و نخود و لوبیا و سیب زمینی را به همراه نمک و زردچوبه اضافه کنید. سپس به اندازه ای آب اضافه کنید که روی مواد را بپوشاند. وقتی آب به جوش آمد، حرارت را کم کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و به آرامی بپزید. وقتی مایه پخته شد، در آخر پیازچه خشک را در روغن زیتون تفت دهید و به مایه اضافه کنید و نوش جان کنید.

راز خوشمزه سوپ کلم ماه

قبل از برداشتن آب گوشت از روی آتش، سیب زمینی ها را برش داده و در آب قرار دهید تا کمی بجوشد و آب غلیظ و خوش طعم شود. هر چه آب در آبگوشت کمتر باشد، غذا خوشمزه تر خواهد بود.

هنگام انتخاب کلم ماه باید در نظر داشت که ترد، نرم و بدون الیاف، سفت و خشک است. کلم ماه که پخته شد شبیه سیب زمینی می شود و می توانید با چرخ گوشت همراه با نخود و لوبیا و سیب زمینی له کنید و به همراه سوپ سر سفره سرو کنید.

همچنین می توانید به جای سیب زمینی از برنج برای تهیه آبگوشت کلم ماه استفاده کنید.

سوپ کلم ماه همدان سوپ کلم ماه با عدس طرز تهیه سوپ کلم ماه تویسرکان سوپ کلم ماه سوپ کلم با پنیر طرز تهیه سوپ ماه شیرازی سوپ کلم ماه و ریحان طرز تهیه سوپ کلم ماه کرمانشاه.

حتما از گوشت با استخوان و ماهیچه برای استوک استفاده کنید.

فراموش نکنید که کلم ماه را قبل از پختن سرخ کنید.

در حین پخت جوجنا مراقب باشید که نسوزد.

خانم های شاغل می توانند با خیال راحت آبگوشت را روی حرارت کم بپزند و بعد از بازگشت از محل کار از این غذای تازه و گرم لذت ببرند.

هنر سوپ کلم قمری

هنگام تهیه سوپ کلم ماه، می توانید بسته به آنچه در یخچال دارید، مواد را تغییر دهید و از خلاقیت خود استفاده کنید.

برای دستیابی به طعم لذیذتر آبگوشت می توانید آن را مانند سایر غذاهای ایرانی به مدت طولانی طبخ کنید. بنابراین آبگوشت را صبح زود روی حرارت قرار دهید.

اگر در خانه سنگ دارید، آبگوشت را در آن بجوشانید تا لذیذتر و خوش طعم تر شود.

گوجه فرنگی تا دوره قاجار در آشپزی ایرانی رایج نبود. بنابراین، اگر می خواهید آبگوشت شما سنتی تر باشد، می توانید مقدار پاستا یا گوجه فرنگی را کم کنید یا اصلا به آن اضافه نکنید.

همچنین به جای گندم پوست کنده می توانید از نخود در آبگوشت استفاده کنید.

هنگام خرید کلم بهتر است کلم های کوچکتر را انتخاب کنید تا کمترین رگ و ریشه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا