آشپزی

راز خوشمزگی سالاد شیرازی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سالاد شیرازی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سالاد شیرازی

راز طعم سالاد شیرازی و سالاد شیرازی و چاشین سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سالاد شیرازی مخلوطی از خیار، گوجه فرنگی و پیاز است که پس از ریز و یکنواخت شدن با آب، نمک، فلفل سیاه و سیر خشک مزه دار می شود. این سالاد در ایران به سالاد ملی معروف است و به عنوان چاشنی بیشتر غذاهای ایرانی استفاده می شود. در بیشتر شهرهای استان فارس به این سالاد سالاد آبگور می گویند که نشان از اهمیت آبگور در تهیه اصلی این سالاد دارد.

در برخی از رستوران های ایرانی به آبغوره آبلیمو اضافه می کنند. همچنین افزودن فلفل چیلی، جعفری، گشنیز و پیازچه می تواند عطر و طعم خوبی به این سالاد بدهد.

این سالاد در کشورهای دیگر سالاد شیرازی نامیده می شود و در آنجا هم طرفداران زیادی دارد.

هنر سالاد شیرازی

سالاد اصیل و سنتی شیرازی تنها از سه ماده اصلی یعنی پیاز، خیار و گوجه تهیه می شود. استفاده از مواد اضافی مانند فلفل دلمه ای، هویج، کاهو، کلم بروکلی، کلم بنفش و… طعم اصلی سالاد شیرازی را از بین می برد.

هنگام تهیه سالاد شیرازی توصیه می شود خیار را پوست نگیرید. برای سالاد شیرازی بهتر است خیار را با پوست تهیه کنید تا رنگ سبز آن جذاب و وسوسه انگیز باشد. خیار را فقط در صورتی می توانید پوست بگیرید که زرد یا دارای لکه باشد.

مواد سالاد شیرازی را باید خیلی ریز خرد کرده و خرد کرد. معمولا در سالاد شیرازی مواد اولیه را به اندازه های کمتر از نیم سانتی متر برش می دهند. هرچه برش ها کوچکتر باشد طعم سالاد یکنواخت تر و ظاهر آن زیباتر می شود.

چاشنی سالاد شیرازی عمدتاً شاهی است، اما اضافه کردن یک تا دو قاشق آبلیموی تازه نیز طعم آن را بسیار لذیذتر می کند. با این حال، طعم آبگوشت باید بر آب لیمو غالب باشد. برخی افراد به جای آب لیمو و آب گازدار از آب پرتقال استفاده می کنند.

اگر می خواهید سالاد شیرازی را با سس مایونز مخلوط کنید، آب گوجه فرنگی، پیاز و خیار را که بعد از خلال کردن جدا شده اند، حتما دور بریزید و سپس سس مایونز را اضافه کنید. ترکیب آب و سس مایونز هم روی طعم و هم ظاهر سالاد شیرازی تاثیر می گذارد.

روی سالاد شیرازی چی بزاریم؟

در تهیه سالاد شیرازی از نعنا یا پونه کوهی خشک و پودر شده استفاده می شود. بهتر است از سبزیجات تازه و خرد شده مانند گشنیز و جعفری در سالاد شیرازی استفاده نکنید زیرا این موارد در طعم اصلی سالاد شیرازی آشفتگی ایجاد می کند.

پودر نمک و فلفل نیز از اجزای اصلی سالاد شیرازی است و باید در طبقه بندی اصلی باشد. به جز این دو ادویه، استفاده از سایر ادویه ها در این سالاد توصیه نمی شود تا طعم اصلی سالاد حفظ شود.

پس از تهیه سالاد شیرازی و افزودن نمک، پودر فلفل و پودر نعناع خشک، بهتر است آن را حداقل 10 دقیقه در یخچال قرار دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند و طعم یکنواختی پیدا کنند.

عناصر

خیار: 4 عدد متوسط

گوجه فرنگی: 3 عدد متوسط

سر پیاز: 1 عدد بزرگ

انگور خشک: به مقدار لازم

نمک: به میزان لازم

فلفل سیاه: به مقدار لازم

آبجو: هر چقدر که بخواهید

آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری

چاشنی سالاد شیرازی، سالاد شیرازی با سس نی نی، سایت سالاد مجلسی شیرازی، سالاد شیرازی با چه غذایی سرو می شود سایت نی نی، سایت سالاد نی نی شیرازی

طرز تهیه سالاد شیرازی

قبل از شروع سالاد شیرازی، خیار و گوجه فرنگی را کاملا بشویید. قسمت بالا و پایین خیارها را از هم جدا کنید. بدون برداشتن پوست، برش های مربعی کوچکی روی خیارها ایجاد کنید.

خیارها را در یک کاسه کوچک برش دهید. همین کار را با پیاز و گوجه فرنگی شسته و پوست کنده انجام دهید.

وقتی همه مواد را کاملا خرد کردید و مخلوط کردید نمک و فلفل را اضافه کنید. سالاد شیرازی را معمولاً کمی تندتر می کنند و به دلیل استفاده از آب نمک بیشتری به آن اضافه می شود. اما در نهایت، سلیقه و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید.

آبغوره را به مخلوط سالاد شیرازی اضافه کنید و روی سالاد نعنا خشک بپاشید. توجه داشته باشید که استفاده از نعناع خشک به مقدار زیاد باعث تلخی سالاد می شود و در صورت استفاده از مقدار کمی طعم مناسبی نخواهد داشت.

بعد از اینکه همه مواد را خوب مخلوط کردید، اجازه دهید سالاد چند دقیقه استراحت کند تا طعم یکنواختی پیدا کند. سپس سالاد شیرازی را در بشقاب مناسب سرو کنید.

راز خوشمزه سالاد شیرازی

هنگام تهیه سالاد شیرازی بهتر است آبلیمو یا شاهی به مواد اضافه نکنید، زیرا گوجه فرنگی می تواند آب آزاد کند و سالاد آب زیادی خواهد داشت که طعم اولیه خود را از دست می دهد.

پس از آماده شدن سالاد، بهتر است آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید مقداری فلفل سیاه به سالاد شیرازی اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

اگر می خواهید طعم متفاوتی به سالاد بدهید می توانید به جای آب از آب لیمو یا آب پرتقال استفاده کنید.

برای تهیه این نوع سالاد می توانید از خیار با پوست یا بدون پوست استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید مقداری سس مایونز و سس فرانسوی یا تارتار اضافه کنید تا طعم بهتری به سالاد شیرازی بدهد.

همچنین می توانید این نوع سالاد را به صورت سالاد شیرازی تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا