آشپزی

راز خوشمزگی سس تارتار + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سس تارتار را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سس تارتار

راز طعم سس تارتار و هنر درست کردن سس تارتار خانگی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

سس تارتار با طرز تهیه نه تنها آسان، بلکه لذیذ نیز در دسته سس های مورد علاقه و پر مصرف قرار می گیرد. سس مایونز به عنوان پایه این سس عمل می کند و برای افزایش طعم آن نیاز به افزودنی هایی مانند آبلیمو، پیاز خرد شده، جعفری و ترشی دارد.

به دلیل طعم ترش و دلچسبی که دارد، اغلب با غذاهایی که شامل انواع غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی است و همچنین غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده، ناگت مرغ و مانند آن سرو می شود. در قسمت بعدی طرز تهیه این سس محبوب را به شما نشان خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه سس تارتار

سه چهارم فنجان سس مایونز

یک قاشق غذاخوری خیار شور

دو قاشق غذاخوری جعفری

یک قاشق غذاخوری پیاز یا پیازچه

کیپر یک قاشق غذاخوری

ترخون نصف قاشق چایخوری

1/4 فنجان آب لیمو

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سس تارتار

ابتدا به مقدار لازم سس مایونز را در ظرفی بریزید و کمی آبلیمو به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

سپس کپر، ترشی خرد شده، پیاز و پیازچه را که ریز خرد کرده اید به مخلوط سس و آبلیمو اضافه کنید.

در مرحله بعد، توصیه می‌شود سبزیجات معطری مانند ترخون و جعفری خرد شده را اضافه کنید تا طعم سس بهتر شود. همچنین می توانید سبزیجات معطر دیگری را به دلخواه انتخاب کنید و به این مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

برای افزایش طعم سس، ممکن است لازم باشد مقداری نمک یا فلفل اضافه کنید تا طعم دلخواه به دست آید.

پس از پخت، برای بهترین نتیجه، سس را حدود یک ساعت در یخچال بگذارید تا طعم های اضافه شده کاملاً دم بکشد و طعم را متعادل کند. این باعث می شود سس با انواع غذاها مخصوصاً غذاهای دریایی و سرخ کردنی ها آماده سرو شود.

روشی آسان برای تهیه سس تارتار

ابتدا به مقدار دلخواه سس مایونز را در ظرفی بریزید. سپس ترخون ریز خرد شده و خیارشور را به سس اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

ترخون و ترشی مواد افزودنی اصلی در این سس هستند. با این حال، می‌توان از افزودن‌های دیگر صرف نظر کرد و با افزودن آب لیمو و پودر سیر به سس، نسخه ساده‌تر و سریع‌تری از سس تارتار درست کرد. این روش زمانی بسیار مناسب است که دسترسی محدود به مواد اولیه وجود داشته باشد.

پس از مخلوط شدن مواد، آنها را با دقت مخلوط کرده و در ظرف شیشه ای درب دار در یخچال قرار دهید تا کمی استراحت کند. این زمان استراحت به عمیق تر شدن طعم سس کمک می کند و طعم سس تارتار شما را غنی تر و خوشمزه تر می کند.

راز خوشمزه سس تارتار

سس مایونز را می توانید با خیارشور و سبزیجات معطر به سلیقه خود مخلوط کنید. همچنین امکان افزودن خردل به این سس برای افزایش طعم وجود دارد.

می توانید ادویه های مورد علاقه خود را به این سس اضافه کنید که به طعم بهتر سس کمک می کند و انتخاب ادویه ها کاملا بر اساس ذائقه شخصی شما خواهد بود.

استفاده از پوست لیموی تازه رنده شده به عنوان یک ماده طعم دهنده نیز در تهیه سس مفید است.

وجود آب لیمو در فرمول سس به جلوگیری از جذب چربی های سنگین سیب زمینی سرخ شده غذاهای دریایی کمک می کند و راه حلی سالم برای هضم بهتر غذاهای دریایی ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا