آشپزی

راز خوشمزگی سیرابی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سیرابی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز ذوق سرابی

راز طعم و مزه شربت و اینکه برای نرم شدن شربت چه باید کرد سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سیرابیتو یکی از غذاهای با طعم ملایم و مطبوع است. سیرابی را می توانید جداگانه بپزید و به عنوان غذای اصلی استفاده کنید. در پخت انواع سوپ و غذا نیز می توانید از شربت استفاده کنید. برای تهیه سیرابی از موادی مانند پیاز، سیر، نمک، زردچوبه و سیرابی گوشت گوسفند یا گاو استفاده می شود.

غذای سرابی، کله پاچه و زبان خواص زیادی برای بدن دارد. بهتر است این غذاهای خوشمزه و مقوی را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار دهید و از خواص بی نظیر آنها بهره ببرید. آنها می توانند به عنوان منابع غنی از مواد مغذی و انرژی در رژیم غذایی شما عمل کنند و به سلامت و رشد سالم شما کمک کنند.

مواد لازم برای تهیه شربت

پیاز کوچک: 1 عدد

شربت و شیر گوسفند: 1 دست

سیر: 2 حبه

نمک: به میزان لازم

زردچوبه: به مقدار لازم

آموزش پخت سیرابی خوشمزه

برای تهیه سیرابی ابتدا سیرابی را تمیز کنید. برای این کار سیرابی را با چاقو یا قیچی به چهار قسمت برش دهید. سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید و بجوشانید. حرارت شعله گاز را کم کرده یا خاموش کنید. سپس هر تکه سیرابی را در آب داغ قرار دهید و یک دقیقه در قابلمه را ببندید و بلافاصله سیرابی را از قابلمه خارج کنید. توجه داشته باشید که اگر سیرابی به مدت طولانی در آب جوش بماند ممکن است بپزد و نتوانید آن را تمیز کنید.

در مرحله بعد برای تمیز کردن سراب ها با کمک یک نفر دیگر کناره های سراب ها را محکم بکشید تا صاف شوند. سپس به کمک چاقو روی شربت آنقدر خراشیده می شود تا ذرات زرد آن از شربت جدا شود و رنگ آن از سفید به صورتی شود.

اگر صافی تمیز نشد، می توانید دوباره آن را به مدت یک تا دو دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید و سپس صافی را همانطور که توضیح داده شد تمیز کنید. سپس قطعات سیرابی را در آب سرد قرار داده و خوب بشویید. داخل سیرابی را با دست خوب تمیز کنید و اگر به رنگی غیر از سفید بود، ذرات چربی داخل سیرابی را جدا کنید. سیرابی را چندین بار بشویید تا کاملا تمیز شود.

قسمت صورتی سرابی را که بافت نرمی دارد با دست خوب تمیز کنید و قسمت زرد رنگ سرابی را به کمک چاقو خوب تمیز کنید. این قسمت را باید با حوصله و به خوبی تمیز کنید. سپس سیرابی را به قطعات کوچکتر برش دهید.

در یک قابلمه مناسب آب بریزید تا روی قابلمه را بپوشاند. سپس پیاز و سیر را ریز خرد کنید. سپس نمک و زردچوبه را به سیرابی اضافه کنید و حرارت گاز را روی شعله ملایم قرار دهید و بگذارید سیرابی خوب نرم شود و بجوشد.

مواد لازم برای ایجاد شکم پر

سرابی

برنج محلی یا نصف دانه/یک فنجان

بربری (مقدار آن به ذائقه شما بستگی دارد)/ یک سوم فنجان

آل بخارا / چند عدد

پیاز بزرگ / 1 عدد

ادویه کاری یا ادویه کاری / یک قاشق غذاخوری

زردچوبه / قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی / یک قاشق غذاخوری

روغن / به مقدار لازم

آب / در صورت نیاز

طرز تهیه تره پر شده با سیرابی

برای تهیه سیرابی شکم پر ابتدا باید سیرابی را خوب تمیز کنید. برای این کار شربت را در ظرفی با آب که به نقطه جوش رسیده است بریزید. قبل از اضافه کردن شربت آن را از روی حرارت بردارید یا شعله گاز را خاموش کنید. سپس بطری آب را چندین بار در آب بچرخانید تا تمیز شود.

سپس پیاز را در تابه تفت دهید و نمک، زردچوبه و سایر ادویه ها را اضافه کنید. سپس شعله گاز را خاموش کرده و برنج (ترجیحا سبوس دار) را به همراه شاه توت و آلو اضافه کنید.

حالا داخل سیرابی را که چرخانده اید و دوخته اید مانند کیسه پر کنید. بهتر است آن را تا نیمه پر کنید تا جای دوخت باقی بماند. در صورت لزوم، پس از پر کردن مخزن، می توانید آن را زیر آب بشویید.

در این مرحله برای تهیه ترابی شکم پر سیرابی، داخل تابه ای روغن بریزید و بگذارید داغ شود. سپس سیرابی تمام شده را در آن سرخ کنید.

حالا در تابه ای مقداری روغن بریزید و مقداری نمک، زردچوبه، ادویه و رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و تفت دهید. سپس آب ریخته می شود. بعد از به جوش آمدن آب می توانید سیرابیسا را ​​داخل آن بریزید و در قابلمه را ببندید تا خوب بجوشد و بعد از حدود 3-4 ساعت آماده سرو شود.

اگر به جای آرام پز از قابلمه استفاده می کنید، مدت زمان بیشتری برای تهیه این غذا زمان می برد.

راز ذوق سرابی

برای تهیه سیرابی معمولاً آن را تمیز کرده و در فروشگاه ها به فروش می رسانند اما بهتر است آن را در منزل خوب تمیز کرده و سپس سیرابی بپزید.

ابتدا سیرابی را با برس پلاستیکی با دقت بشویید و سپس با قیچی آشپزخانه به قطعات کوچک برش دهید. هنگام تمیز کردن ناودان با برس پلاستیکی مراقب باشید که خزه را از ناودان پاک نکنید.

برای پخت سیرابی بهتر است از ظرف مسی استفاده شود. برای پخت سیرابی می توانید از زودپز هم استفاده کنید.

طرز تهیه سیرابی با لعاب، برای نرم شدن سیرابی، طرز تهیه سیرابی تبریزی، طرز تهیه سیرابی ماکارونی، طرز تهیه سیرابی گوسفندی، پخت سیرابی در قابلمه، طرز تهیه سیرابی عدس، طرز تهیه سیرابی کشک

بهتر است شربت تازه باشد تا به راحتی تمیز شود.

در صورت تمایل می توانید در پایان پخت مقداری آلوی سرخ شده به آن اضافه کنید تا طعم شربتی عالی ایجاد شود.

هنگام خرید سیرابی به این نکته توجه داشته باشید که بوی گندیدگی ندهد. بهتر است سیرابی را در اواسط بهار یا تابستان تهیه کنید، زیرا در این زمان از سال علوفه تازه به دام می دهند.

همچنین در صورت تمایل می توانید مقداری نخود نیز اضافه کنید تا طعم شربت بیشتر شود.

شربت سرشار از پروتئین و ویتامین های مختلف است. امیدواریم از طرز تهیه سیرابی در خانه لذت ببرید و بتوانید سیرابی خوشمزه بپزید. سیرابی را می توان بعد از پخت با آبلیمو و نان تازه سرو کرد.

بهترین زمان پخت سیرابی

اگر می خواهید سیرابی را در منزل تهیه کنید، بهترین زمان برای آن بهار و تابستان است. این انتخاب به این دلیل است که در این فصول دام با علوفه تازه تغذیه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا