آشپزی

راز خوشمزگی مربای زرشک + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مربای زرشک را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه مربای زرشک

راز مربای زرشک خوشمزه و نکاتی برای تهیه مربای زرشک خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مربای شاه توت به دلیل طعم لذیذش بسیار محبوب است و معمولاً به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف می شود و سرشار از مواد مغذی است. می توانید مربای شاه توت را با کره، خامه یا روی پنکیک میل کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. برخی از افراد از این مربا به عنوان دسر استفاده می کنند و بعد از غذا یکی دو قاشق از آن را می خورند.

زرشک در پاییز به صورت تازه در دسترس است، اما می توانید زرشک خشک را در سایر مواقع سال تهیه کنید. این میوه خواص زیادی دارد که از جمله آنها می توان به پیشگیری و بهبود دیابت، حفظ سلامت قلب، تسهیل عملکرد کبد و کیسه صفرا، درمان اسهال و بهبود عملکرد گوارشی اشاره کرد.

توت ها منبع عالی ویتامین C و ویتامین های گروه B مانند تیامین هستند. همچنین حاوی مواد معدنی مانند روی است که برای سلامت بدن بسیار مهم است.

مربای بربری یکی از مرباهای خوشمزه و معروف ایرانی است که با رنگ و طعم دلپذیرش بسیار جذاب است. در این مقاله طرز تهیه مربای شاه توت را آموزش می دهیم و نکات مهمی را برای تهیه آن به اشتراک می گذاریم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد و این مربای خوشمزه را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. وقتی نتیجه نهایی را مشاهده کردید از زمانی که برای تهیه این مربا صرف کرده اید پشیمان نخواهید شد.

عناصر

بربری یک کیلویی

دو لیوان آب ولرم

شکر 1.5 کیلوگرم
وانیل، یک قاشق چایخوری “اختیاری”

طرز تهیه مربای زرشک

توت های زرشک را با دقت تمیز کنید و به مدت یک ساعت در آب سرد قرار دهید تا گل و لای آن کاملا گرفته شود.

سپس توت زرشک را آبکش کنید و بگذارید کاملا خشک شود و آب آن را خوب بگیرید.

در حین تهیه مربای شاه توت، توت ها را با نصف شکر به صورت لایه لایه در ظرفی بریزید. به طور خاص، یک لایه توت سیاه و سپس یک لایه شکر اضافه کنید. سپس ظرف را به مدت شش ساعت در یخچال قرار دهید تا شکر خوب حل شود. این مرحله بهترین راه ممکن برای شیرین کردن زرشک است.

بعد از 6 ساعت زرشک ها را از یخچال خارج کنید. بعد از آن نوبت به درست کردن کیک می رسد. پس شکر را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. بعد از نیم ساعت شیرینی ساز را چک کنید ببینید به قوام دلخواه رسیده است یا خیر.

بعد از اینکه قوام دلخواه را در شیرینی‌پز ایجاد کردید، حبه‌های زرشک را داخل شیرینی‌پز بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه با شیرینی‌پز بجوشد.

در مرحله آخر بعد از 5 دقیقه گاز را خاموش کرده و اجازه دهید مربا خنک شود. اگر می خواهید طعم وانیلی را به مربای خود اضافه کنید، در این مرحله این کار را انجام دهید.

راز خوشمزه مربای زرشک

توجه داشته باشید هنگام تهیه مربای زرشک، محتویات داخل ظرف را زیاد هم نزنید تا له نشوند و حالت خود را حفظ کنند.

اگر شهد شکری که برای مربای زرشک درست می کنید زیاد بجوشد باعث شیرین شدن مربای زرشک می شود.

همچنین اگر شهد شکری که برای مربای شاه توت درست می کنید به اندازه کافی غلیظ نشده باشد و آب اضافی در شهد باقی بماند، باعث کپک زدن مربای شما می شود.

اگر طعم وانیل را دوست ندارید می توانید به جای وانیل از هل استفاده کنید.

یکی از اصول مهم در نگهداری مربا این است که آن را در ظروف شیشه ای قرار داده و به مدت 5 ساعت به صورت وارونه بیرون از یخچال قرار دهید. بنابراین مربا به خوبی بسته می شود.

همچنین استفاده از ظروف لعاب دار یا ظروف شیشه ای برای پخت مربای زرشک ترجیح داده می شود.

مربای زرشک به طور طبیعی بوی ترش می دهد و به طور کلی توصیه می شود در این مربا از گلاب استفاده نشود. زیرا می تواند بوی ترش شیرینی را تقویت کند که ممکن است برای برخی افراد جذاب نباشد.

علاوه بر این زرشک میوه ای با طعم ترش است و طعم شیرین آن با افزودن شکر نرم می شود. برای شیرین شدن مربای شاه توت از شکر بیشتری استفاده کنید. این مقدار بستگی به سلیقه شما و خانواده شما دارد.

مهم ترین نکته این است که مربای زرشک حداقل دو روز در یخچال بماند تا طعم و قوام دلخواه را بگیرد.

برای جلوگیری از سفت شدن مربا به تدریج آب جوشیده را به آن اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.

اگر زرشک را از ابتدا به شهد اضافه کنند و با آن بجوشانند، ممکن است زرشک له شود و رنگ خود را از دست بدهد. پس ابتدا شهد را آماده کرده و سپس زرشک را به آن اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا