آشپزی

راز خوشمزگی هلو کباب + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی هلو کباب را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز هلو کبابی خوشمزه

راز طعم هلو کبابی و کراک و طرفدار هلو کبابی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

هلو کباب یک غذای سنتی با قدمت طولانی از ایران به ویژه شهر کرمانشاه است. این غذا با روغن کرمانشاهی تهیه می شود که روغن بسیار مرغوبی به حساب می آید و همین باعث می شود هلو کبابی طعم بی نظیری داشته باشد.

برای بسیاری که با این غذای منحصر به فرد آشنا نیستند، نام هیلو کباب ممکن است دستور پخت هلو را تداعی کند. اما جالب است بدانید هیلو کباب در واقع نوعی کوفته است که به دلیل ظاهر هلویی نام خود را به خود گرفته و با کوفته تبریزی قابل مقایسه است.

مواد لازم برای تهیه هلو کبابی

لپه 200 گرم

1 عدد پیاز بزرگ

شکر 1 قاشق غذاخوری

گوشت بدون چربی 500 گرم

زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

روغن کرمانشاهی یا روغن مایع به میزان لازم

آجیل، کشمش و آلو بخارا به مقدار لازم

نمک، زردچوبه و دارچین به میزان لازم

طرز پخت هلو کبابی

برای تهیه کباب هلو مخصوص ابتدا لپه هایی را که از شب قبل آبکش کرده اید در قابلمه ای با دو پیمانه آب بریزید و روی آتش بگذارید تا کاملا نرم شوند. پس از جوشاندن لپه ها، قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید لپه ها کمی خنک شوند، سپس آنها را خرد کنید.

در مرحله دوم گوشت را جداگانه دو بار چرخ کرده و دوباره با لپه و پیاز و زردچوبه و کمی نمک چرخ می کنیم. این کار را حداقل دو بار انجام دهید تا مخلوط به اندازه کافی چسبناک شود.

سپس از مخلوط به دست آمده کوفته هایی به شکل بیضی درست کنید. برای پر کردن کوفته ها می توانید از ترکیب کشمش، گردو و آلو استفاده کنید. سپس روغن را در تابه گرم کنید.

کوفته ها را بعد از داغ شدن روغن در تابه اضافه کنید و کاملا تفت دهید. سپس کوفته ها را در قابلمه مناسبی بچینید و آب را اضافه کنید تا به نصف کوفته ها برسد.

توجه داشته باشید که اضافه کردن آب زیاد ممکن است باعث باز شدن کوفته ها شود. مقدار آب باید به اندازه ای باشد که پس از پختن کوفته ها مقداری آب در قابلمه باقی بماند.

سپس شکر و آبلیمو را اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. در نیمه پخت، زعفران دم کرده را به همراه نمک و دارچین اضافه کنید. بعد از آماده شدن کوفته ها در ظرف مورد نظر گذاشته و با آب باقیمانده ریخته و با زرشک و گردو و کشمش تزیین می کنیم. برای افزایش چسبندگی مواد می توانید تخم مرغ و سیب زمینی هم اضافه کنید.

راز هلو کبابی خوشمزه

طعم ترش و شیرین کوفته می تواند با توجه به ذائقه افراد مختلف باشد.

در صورت تمایل می توانید مقداری گردو، کشمش و آلو را خیس کنید و داخل کوفته ها قرار دهید.

برای تهیه این غذا مقدار گوشت را کم نکنید زیرا شکل کوفته ها را خراب می کند. اگر از گوشت کمتر استفاده می کنید، می توانید به جای آن از سویا استفاده کنید.

می توانید به جای نخود از نخود هم استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا