آشپزی

راز خوشمزگی پاناکوتا زعفرانی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پاناکوتا زعفرانی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه پاناکوتا زعفرانی

راز طعم پاناکوتا زعفرانی و نکاتی برای تهیه پاناکوتا زعفرانی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

هنر غذاهای ایتالیایی ما را با انواع طعم های جالب آشنا می کند که امروزه در رستوران ها از ارزش بالایی برخوردار هستند. اگر به منوی رستوران نگاه کنید، بدون شک یک دسر یا غذای ایتالیایی را خواهید دید. در این مقاله طرز تهیه پاناکوتا دسر ایتالیایی را بررسی می کنیم. این دسر خوشمزه به مواد کمی نیاز دارد و می توانید آن را با طعم های مختلف مانند زعفران، شکلات، قهوه و … درست کنید.

پاناکوتا زعفرانی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین دسرهای بین المللی در دنیاست که به روش های مختلفی تهیه می شود. این دسر خوشمزه به دلیل وجود ژلاتین ظاهری ژله مانند دارد و گزینه بسیار مناسبی برای مهمانی ها و مجالس به حساب می آید. می توانید این دسر را با دسرهای دیگر مانند ژله ترکیب کنید تا دسر جذاب تری به دست آورید. البته برای این ترکیب از ژله هایی مانند ژله موز و ژله آناناس استفاده کنید تا رنگ پاناکوتا و ژله طیف رنگی زیبایی داشته باشد.

عناصر

پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری

یک بسته خامه صبحانه

1.5 فنجان شیر

نصف لیوان شکر

2 قاشق غذاخوری زعفران پخته شده

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

برای تهیه پاناکوتای خوشمزه با طعم زعفران ابتدا پودر ژلاتین را در ظرفی بریزید و کاسه را روی بخار پز کتری قرار دهید. نصف فنجان آب جوش به آن اضافه کنید و با قاشق به آرامی آن را حل کنید.

در مرحله دوم شیر و خامه را از یخچال خارج کرده و در گوشه ای قرار دهید تا به دمای محیط برسند. شکل دلخواه را با برس آغشته به روغن مایع بمالید و کنار بگذارید.

حالا بعد از اینکه پودر ژلاتین کاملا در آب حل شد، شیر را در قابلمه کوچکی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. خامه را به شیر اضافه کنید و شکر را کم کم اضافه کنید. سپس مواد را با هم مخلوط می کنیم.

همه مواد را با قاشق خوب مخلوط کنید و سپس ژلاتین شفاف حل شده را به مواد اضافه کنید. زعفران پخته شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد غلیظ شوند.

وقتی مواد به قوام فرنی رسید و غلیظ شد، اجاق را خاموش می کنیم و مخلوط را داخل قالب می ریزیم. سپس قالب را کنار بگذارید و بگذارید خنک شود. سپس پاناکوتا را حدود 12 ساعت در یخچال قرار دهید.

پاناکوتای تمام شده را از یخچال خارج کرده و در یک بشقاب قرار دهید. می توانید ابتدا کناره های قالب را با چاقو جدا کرده و سپس آن را برگردانید. در نهایت برای تزیین پاناکوتا می توانید از انواع مغزها مانند پسته یا هر میوه ای استفاده کنید.

تهیه پاناکوتا زعفرانی با ژله

اگر می خواهید این دسر زیبا را با ژله ترکیب کنید، باید بعد از اینکه پاناکوتا در قالب جا افتاد، قسمت هایی از پاناکوتا را با یک چاقوی تیز جدا کنید. سپس فضای این قسمت ها را با ژله به رنگ دلخواه خود پر کنید و دوباره در یخچال قرار دهید تا ژله مخلوط شود. البته می توانید از این روش در لیوان های کوچک هم استفاده کنید و نیمی از لیوان را با پاناکوتا و نیمی دیگر را با ژله پر کنید که بسیار مناسب و جذاب نیز خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا