آشپزی

راز خوشمزگی پیتزا مخلوط + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی پیتزا مخلوط را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک پیتزای مخلوط خوشمزه

راز یک پیتزای مخلوط خوشمزه نکاتی برای درست کردن پیتزا مخلوط و پنیر پیتزا در حال کشیدن است سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

تهیه پیتزا مخلوط یکی از محبوب ترین پیتزاهاست.
پیتزا را می توان به راحتی در خانه در فر تهیه کرد.
پیتزای خانگی بسیار زیباتر است.
با تجهیزات پخت پیتزا به راحتی می توانید این غذای خوشمزه را به صورت سالم در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

مواد لازم به مقدار لازم

3 لیوان آرد

1 عدد تخم مرغ

مخمر 1 قاشق غذاخوری

4 قاشق غذاخوری شکر

نمک 1 قاشق غذاخوری

6 قاشق غذاخوری کره مایع

1 فنجان شیر ولرم

مواد لازم برای تهیه پیتزا

خمیر پیتزا به میزان لازم

پنیر پیتزا اختیاری

100 گرم گوشت چرخ کرده

100 گرم سینه مرغ

قارچ 200 گرم

ذرت 1 قاشق غذاخوری

4 قاشق غذاخوری پاپریکا

1 عدد پیاز متوسط

گوجه فرنگی 1 عدد

سس پیتزا 1 قاشق غذاخوری

آویشن و پاپریکا به میزان دلخواه

نمک و فلفل برای چشیدن

روغن به میزان لازم

زیتون برای تزئین

پختن پیتزا مخلوط

برای تهیه پیتزای مخلوط ابتدا باید خمیر را آماده کنید. می توانید از ظرف مناسب، یک لیوان شیر ولرم، مایه خمیر و یک قاشق غذاخوری شکر، مواد را مخلوط کرده و هم بزنید.

سپس از سلفون استفاده کرده و روی کاسه را با مواد بپوشانید. سپس یک ربع صبر کنید تا مواد کف کنند.

پس از حباب زدن مواد، روغن مایع، تخم مرغ و نمک را به همراه شکر باقیمانده به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

در این مرحله آرد را سه بار الک کنید و سپس به آرامی به مواد اضافه کنید و با دست ورز دهید تا خمیر شما آماده شود.

بعد از خوب ورز دادن یک لایه سلفون روی کاسه خمیر قرار دهید و با پارچه روی کاسه را با خمیر بپوشانید و حدود یک ساعت صبر کنید تا خمیر شکل بگیرد.

پس از آماده شدن خمیر، سطح کار خود را آرد پاشی کنید و خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار دهید و مقداری آرد روی خمیر بریزید. سپس با دست به آرامی ورز دهید تا کاملا نرم و صاف شود.

خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل توپ در آورید. سپس روی سطح صاف آرد بپاشید و خمیر را روی سطح قرار دهید و با وردنه آن را پهن کنید و شکل دلخواه را به آن بدهید. سینی فر را چرب کرده و خمیر را روی سینی قرار دهید و شکل دلخواه را به آن بدهید.

خمیر تمام شده را حدود 20 دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند.

برای تهیه مواد مخلوط شده برای پیتزا ابتدا سینه مرغ را مکعبی خرد کرده و با کمی روغن و نمک و فلفل و زعفران تفت دهید و کنار بگذارید.

یک عدد پیاز متوسط ​​را پوست کنده و به ورقه های نازک برش می دهیم و در روغن تفت می دهیم تا نرم شود.

گوشت چرخ کرده را به پیازهای نیمه سرخ شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت کاملا پخته شود. سپس ادویه هایی شامل نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن و پاپریکا را به گوشت اضافه کرده و مخلوط کنید.

قارچ ها را بشویید و حلقه ای برش دهید.

چند ورقه فلفل دلمه ای را به صورت سنگی خرد کنید و کنار بگذارید. همچنین زیتون ها را دایره ای برش دهید.

گوجه فرنگی ها را ریز خرد کنید.

سس پیتزا یا سس کچاپ را روی خمیر بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید.

گوشت چرخ کرده را روی خمیر بریزید و آن را پهن کنید. سپس مرغ را روی گوشت پخش کنید.

بقیه مواد شامل قارچ، ذرت، فلفل، گوجه فرنگی و زیتون را روی خمیر پیتزا بمالید.

چاشنی ها شامل نمک، فلفل، پاپریکا و آویشن را روی مواد بریزید. سپس پنیر پیتزا را روی مواد بریزید. مقدار پنیر پیتزا به ترجیح شما بستگی دارد.

پیتزای آماده را به 8 قسمت تقسیم کرده و با سس دلخواه سرو کنید.

راز یک پیتزای مخلوط خوشمزه

برای بهتر شدن طعم و پخت پیتزا مخلوط، بهتر است پس از افزودن تمام مواد به خمیر پیتزا، اجازه دهید حداقل 20 دقیقه بماند تا طعم و کیفیت خمیر بهتر شود، سپس آن را در فر قرار دهید و بپزید. تا زمانی که نان تردتر شود.

می توانید سبزیجات و سایر مواد را مطابق ذائقه خود به شکل های کوچک، بزرگ یا دیگر برش دهید و پیتزای خود را تزئین کنید.

برای ایجاد یک لایه طلایی روی پیتزا، در چند دقیقه آخر پخت، گریل را در قسمت بالای فر روشن کنید. البته مراقب باشید پیتزا نسوزد.

همچنین هنگام تهیه پیتزای مخلوط می توانید از مواد دیگری مانند کالباس و کالباس استفاده کنید.

از خشک شدن خمیر پیتزا جلوگیری کنید

در ابتدا باید بگوییم که پیتزا به عنوان پرطرفدارترین فست فود دنیا، همه سلیقه ها را برآورده می کند. از گیاهخواران و نیمه گیاه خواران گرفته تا علاقه مندان به غذاهای دریایی و گوشتخواران حرفه ای، همه از خود لذت خواهند برد. آیا عاشق شدن با یک تکه پیتزا پنیر خوشمزه سخت است؟ بیشتر بگو!

اما طرز تهیه یک پیتزای خوشمزه با خمیر مناسب بسیار مهم است. اگر از خمیر پیتزا با کیفیت بالا استفاده نمی کنید، انتظار نداشته باشید که یک پیتزای خوشمزه تهیه کنید. روش های مختلف تهیه خمیر پیتزا خانگی جادویی را به شما معرفی کرده ایم و نکات طلایی درست کردن آن را توضیح داده ایم.

برای تهیه پیتزای خانگی علاوه بر خمیر پیتزا می توانید از انواع دیگر نان مانند خمیر نان سنگک یا بربری استفاده کنید. همچنین اگر به فر دسترسی ندارید، می توانید مواد پیتزا را روی نان سوخاری گذاشته و در توستر بپزید. فقط به دما و زمان قرار گرفتن پیتزا در توستر دقت کنید.

راز رستوران پیتزا.  نکات عالی برای پیتزا با پیتزا.  خوشمزه ترین سایت پیتزا.

طرح نرم کردن نان پیتزا

تجربه نشان داده است که خمیر پیتزای فروشگاهی بعد از پخت خشک و سفت می شود. بنابراین بهتر است خمیر پیتزا را خودتان در خانه شروع کنید. روش بهتر همان روش تهیه خمیر جادویی است که قبلا ذکر شد. خمیر پیتزا را کمی مرطوب کنید و در تهیه آن از وردنه استفاده نکنید.

هنگام لایه برداری مواد روی خمیر پیتزا، موادی که آب زیادی دارند مانند فلفل، قارچ و پیاز را در لایه بالایی قرار دهید. قبل از چیدن روی پیتزا آنها را در روغن سرخ کنید. همچنین برای جلوگیری از تلخ شدن پیتزا، فلفل را زیاد سرخ نکنید.

قبل از قرار دادن خمیر در قالب فر، کف قالب را با آرد پاشی کنید. اگر آن را پهن کنید خمیر خشک می شود. همچنین یک کاسه آب در کنار پیتزا در سینی فر قرار دهید تا سطح فر مرطوب بماند.

پنیر پیتزا کش دار

قبل از استفاده، پنیر پیتزا را از فریزر خارج کنید تا آب شود و به دمای اتاق برسد. این عمل باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پنیر پس از پخت می شود.

برای افزایش کشسانی پنیر روی سس پیتزا پنیر بریزید و بهتر است مقدار زیادی انتخاب کنید. تقریباً 90 درصد پنیر را زیر مواد پیتزا قرار دهید و می توانید 10 درصد باقی مانده را روی مواد بمالید. می توانید از ترکیب پنیر گودا و انواع دیگر پنیر نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا