آشپزی

راز خوشمزگی چلو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی چلو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم کلویی

راز طعم کلوئه و نکاتی برای پخت چلو و چه هنر چلوی با زعفران سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

چلو نوعی غذای برنجی است که به سادگی و بدون استفاده از مواد اضافی تهیه می شود. روش پخت آن به دو صورت انجام می شود: یکی به صورت دمی یا کیت و دیگری آبکش. این غذا معمولا با خورش، کباب و سایر غذاها سرو می شود.

برای خوشمزه شدنش چیکار کنیم؟

سعی کنید همیشه از ظرفی بزرگتر از اندازه برنج برای شستن و خیس کردن آن استفاده کنید. نیم کیلوگرم سنگ نمک برای هر کیلوگرم برنج کافی است. اگر سنگ نمک ندارید می توانید 6-7 قاشق غذاخوری نمک معمولی را در کیسه کوچکی بریزید و در لایه برنج قرار دهید تا نمک در برنج ته نشین نشود.

اگر در خانه خرده برنج دارید، بهتر است آن را الک کنید و از پودر برنج باقی مانده برای درست کردن آش، شله زرد، کوفته، شیر برنج، دلمه و سایر غذاها استفاده کنید.

برای پخت بهتر برنج از یک قابلمه بزرگ با دیواره های ضخیم و درب محکم استفاده کنید تا برنج بهتر بپزد و از جمع شدن و خمیر شدن آن جلوگیری شود.

برای پخت برنج به یک قابلمه بزرگ با دیواره های ضخیم و درب محکم نیاز دارید. برای شروع یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد.

سپس برای پخت برنج مقداری آب نمک را مستقیم در قابلمه بریزید و به آب جوش آماده اضافه کنید. سپس با کفگیر برنج را به آرامی و به طور یکنواخت روی حرارت هم بزنید تا به طور یکنواخت در آب جوش بپزد. در این مرحله بهتر است برنج زیاد نخورید تا مغز آن زیاد نرم نشود.

سپس برای جدا کردن آب از لعاب برنج، آن را در آبکش بریزید و مقداری آب گرم روی برنج آبکش اسپری کنید. با این کار لعاب و نمک اضافی برنج پاک می شود.

در مرحله بعد مقداری روغن کف قابلمه بریزید و برنج را روی آن اضافه کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری کره را با یک فنجان آب جوش مخلوط کرده و روی برنج بریزید. سپس در قابلمه را ببندید و برنج را به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا بپزد.

سلام پای کوزه گری

برای جذاب شدن رنگ زعفران ابتدا زعفران را کاملا ورز دهید و سپس یک قاشق چایخوری زعفران خشک آسیاب شده را در نصف فنجان آب جوشیده بریزید و به مدت یک ساعت روی بخار داغ کتری قرار دهید.

برای ته دیگ خوش طعم، برای سبزی پلو از برگ کاهو، برای مرغ پیتا پلو از مرسا و زرشک و برای ته دیگ از مخلوط زرده، ماست و زعفران استفاده کنید. هنگام پخت ماکارونی می توانید از حلقه های سیب زمینی نیز استفاده کنید.

برای بهترین زرشک پلو، وقتی روغن آن داغ شد، مقداری زرشک را سرخ کنید و بلافاصله شکر و کمی آب اضافه کنید تا مربای زرشک درست شود. با این روش زرشک نرم می شود و در عین حال سریعتر می پزد.

طرز تهیه چلو با گوشت چاشنی چلو با گوشت چیه چلو چلو خانگی چلو با گوشت پسران کریم.

دانش آشپزی چلو

وقتی برنج تازه شد، بهتر است آن را در آب و نمک خیس کنید. اما اگر برنج قدیمی تر باشد، زمان ماندن در آب و نمک باید بسیار بیشتر از برنج تازه باشد.

هنگام پختن برنج سعی کنید از حداقل آب برای برنج استفاده کنید تا جدا نشود و خیس نشود.

برای داشتن برنج بلند و سفید می توانید در حین پخت یک لیوان آب یخ به آن اضافه کنید.

برای داشتن برنج سفید، تمیز و باکیفیت در زمان پخت برنج کافیست کمی آب پرتقال یا آب لیموی تازه به آن اضافه کنید.

زمانی که می خواهید برنج را به صورت کته بپزید، بهتر است فقط یک انگشت آب روی سطح قابلمه استفاده کنید.

اگر می خواهید برنج را آبکش کنید، مهم نیست که چقدر نمک به آب اضافه می کنید، فقط بعد از آبکشی برنج را خوب آبکشی کنید. اما هنگام نمک زدن به برنج کیت مراقب باشید که برنج شور نباشد.

برای اینکه بخار برنج بعد از آبکشی سریعتر بلند شود، بهتر است برنج را با دسته قاشق یا کفگیر با سوراخ های کوچک فشار دهید. بنابراین بخار سریعتر بالا می آید و برنج بهتر پخته می شود. همچنین برای بلند و بلند شدن برنج از ظرف بزرگتری برای پختن برنج استفاده کنید تا فضای کافی برای رشد دانه ها فراهم شود.

اگر می خواهید برنج شور نباشد هنگام آبکش کردن از آب سرد استفاده نکنید. اگر برنج شور است، می توانید با قرار دادن برش های سیب زمینی پوست کنده روی برنج، شوری آن را کاهش دهید.

اگر برنج شما خیس و سوخته است، قرار دادن پیاز یا چند تکه نان روی برنج بوی سوختگی را کاملا از بین می برد.

هنگام پختن برنج، اگر مدت زیادی آن را جوشانده اید، از آب یخ برای آبکشی آن استفاده کنید تا نچسبد. همچنین هنگام پختن برنج از روغن و آب استفاده نکنید.

برای برنج خیس نشده باید حدود 2 لیوان آب و برای برنج خیس خورده حدود 1 لیوان آب استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از خیس شدن برنج، در حین خیساندن برنج، مقدار زیادی نمک به برنج اضافه کنید تا بعد از پختن حالت خود را از دست ندهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا