آشپزی

راز خوشمزگی کباب انگشتی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کباب انگشتی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک کباب خوشمزه

راز طعم کباب و هنر کباب خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

کباب انگشتی یک غذای خوشمزه ایرانی با طعمی متمایز است که همه از خوردن آن لذت می برند و در این قسمت طرز تهیه آن را خواهید آموخت.

این کباب به غذاهایی مانند خردل و شام نزدیک می شود و برای مواقعی که زمان کافی برای طبخ ندارید، انتخابی سریع و مناسب است.

کباب یک غذای محبوب در خاورمیانه و به ویژه در ایران و منطقه قفقاز است. این غذا از گوشت چرخ کرده یا تکه های گوشت گاو، گوسفند یا گوساله همراه با پیاز و ادویه تهیه می شود. سیخ های انگشتی، سبک کباب کشمیری، به دلیل شکل ظریف و اندازه انگشت کوچک و طعمی شبیه به کباب تابه ای یا شامی معروف است و می توان آن را با برنج یا نان سرو کرد. طرز تهیه کباب در زیر توضیح داده شده است.

مواد لازم برای تهیه کباب

گوشت چرخ کرده 400 گرم

1 عدد پیاز

3 برش نان تست

زرده تخم مرغ 1 عدد

روغن مایع به میزان لازم

ادویه به اندازه کافی

طرز تهیه کباب

ابتدا نان تست را در کمی آب خیس کرده و به صورت خمیر درآورید. سپس پیاز را پوست گرفته و با دقت رنده کنید. گوشت چرخ کرده را به همراه نان تست ورز داده شده در ظرفی بریزید، سپس زرده تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کنید و با دست مواد را خوب مخلوط و ورز دهید.

محصولات را ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید سپس روی کاسه را سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا گوشت طعم دار شود.

در تابه ای کمی روغن بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. سپس محصولات را از یخچال خارج کرده و 1-2 قاشق غذاخوری از آن را برداشته و به شکل بیضی در آورده و در روغن داغ می گذاریم تا سرخ شود. بعد از سرخ شدن یک طرف آن را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد و این کار را تا زمانی که مواد تمام شود ادامه دهید.

برای سرو این غذا می توانید سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی را اضافه کنید. سیخ ها را در ظرف بچینید و روی آن را با حلقه های گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده تزئین کنید. برای ناهار یا شام می توانید این غذای خوشمزه را با نان یا برنج میل کنید.

راز یک کباب خوشمزه

گوشتی را که می خواهید استفاده کنید دو بار از چرخ گوشت رد کنید تا نرم شود. برای افزایش طعم کباب می توانید جعفری خرد شده را به مخلوط خود اضافه کنید. همچنین افزودن یک قاشق چایخوری پودر سیر و یک قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز به مواد باعث افزایش طعم آن می شود. اگر زمان کافی برای پخت ندارید، می توانید از مرحله گذاشتن مواد در یخچال صرفنظر کنید.

امیدواریم از طعم بی نظیر کباب لذت ببرید. در قسمت های بعدی دستور پخت چند سیخ خوشمزه دیگر را ارائه می دهیم که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا