آشپزی

راز خوشمزگی کتلت گوشت + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کتلت گوشت را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک کتلت گوشت خوشمزه

راز کتلت گوشتی و ادویه های خوشمزه برای خوش طعم شدن کتلت و راز ترد شدن کتلت سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کتلت یکی از غذاهایی است که بیشتر ما از دوران کودکی خاطرات خوبی با آن داریم و در هر کجای دنیا که باشیم هرگز طعم و بوی کتلت هایی را که در آن مدت خورده ایم فراموش نمی کنیم. این غذای خوشمزه و خاطره انگیز به عنوان یک غذای نان جشن گرفته می شود. مواد اصلی کتلت شامل سیب زمینی، تخم مرغ، گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه است. در حال حاضر انواع کتلت با استفاده از مواد اولیه مختلف تهیه می شود، به عنوان مثال: کتلت گوشت، کتلت مرغ، کتلت ماهی، کتلت بادمجان و ….

مواد لازم برای تهیه کوفته

4 عدد سیب زمینی متوسط

250 گرم گوشت چرخ کرده

2 عدد تخم مرغ

1 عدد پیاز متوسط

روغن به میزان لازم

نمک و فلفل به میزان لازم

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کتلت گوشت

ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و رنده کنید. پیاز را نیز پوست بگیرید و در ظرف دیگری رنده کنید. سپس آب پیاز را جدا کرده و به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید.

توجه داشته باشید که اگر پیازها آب داشته باشند، مخلوط شما خوب یخ نمی‌زند. حالا گوشت چرخ کرده را به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید و تخم مرغ ها را به این مخلوط اضافه کنید.

نمک، فلفل و زردچوبه را به مخلوط اضافه کنید و همه مواد را با دست خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط را حدود نیم ساعت در یخچال می گذاریم.

حالا تابه را گرم کنید و به اندازه کافی روغن در آن بریزید. اجازه دهید روغن آنقدر داغ شود تا نچسبد. مقداری از مخلوط را بردارید و در دستان خود دایره یا بیضی در آورید سپس در تابه قرار دهید تا سرخ شود.

دقت کنید کتلت ها نسبتا نازک باشند تا وسط آن خام نباشد. برای شکل دادن به کتلت ها می توانید از قالب های آماده ای که در بازار موجود است استفاده کنید. همه مواد را به همین ترتیب در تابه بریزید و حرارت را کم کنید تا کتلت ها روی حرارت ملایم سرخ شوند.

وقتی یک طرف کتلت ها طلایی شد، آن ها را با چنگال برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد.

پس از سرخ شدن، خلال ها را در ظرف مناسبی چیده و با گوجه فرنگی، ترشی، جعفری تازه، ترشی و زیتون تزیین می کنند.

حالا کتلت چرخ کرده شما آماده است و می توانید از آن لذت ببرید. این غذا را می توانید برای ناهار یا شام درست کنید و با نان سرو کنید.

راز یک کتلت گوشت خوشمزه

می توانید به جای سیب زمینی خام از سیب زمینی آب پز استفاده کنید. برای این کار سیب زمینی ها را آب پز کرده و پوست آن را بگیرید. اجازه دهید سیب زمینی ها خنک شوند و هنگام سرخ کردن از روغن کمتری استفاده کنید. در این روش استفاده از سیب زمینی آب پز باعث کاهش مصرف روغن می شود.

اگر مواد کتلت حالت خمیری و هواگیری نداشت می توانید از یک قاشق سوپ خوری آرد سوخاری یا آرد نخودچی استفاده کنید. این مواد به مخلوط کوفته اضافه می شود و انسجام آن را تقویت می کند.

اگر کتلت هایتان شور است، می توانید آن ها را با سیب زمینی سرخ کرده بدون نمک سرو کنید تا شوری آن از بین برود. این کار باعث می شود که شوری فلفل کم شود.

توجه داشته باشید که حرارت زیر گاز باید کمتر باشد، در غیر این صورت ممکن است کوبیده ها بسوزند و در دستگاه نپزند. بهتر است حرارت را کم کنید.

چاشنی برای خوش طعم شدن کتلت.  راز یک کتلت ترد برای تهیه کتلت.

اگر از گوشت چرب استفاده کنید کتلت ها آب می شوند و شکل مناسب خود را از دست می دهند. بنابراین ترجیحا از گوشت بدون چربی استفاده کنید.

می توانید در تهیه کتلت از مقداری پودر زیره هم استفاده کنید که عطر و طعم مطبوعی به غذا می دهد.

برای ترد شدن کتلت ها می توانید قبل از اینکه کتلت ها را داخل روغن بریزید، آنها را در آرد سوخاری بغلتانید و سپس در روغن سرخ کنید.

در صورت تمایل می توانید در پایان پخت کتلت مقداری زعفران آب شده اضافه کنید تا طعم و عطر خوبی به آن بدهد.

بسته به ذائقه خود می توانید یک یا دو حبه سیر را رنده کنید و به مخلوط کوفته اضافه کنید تا از عطر و طعم سیر لذت ببرید.

برای حفظ سلامت بیشتر کتلت ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

دلیل ریز ریز کردن چیست؟

متلاشی شدن کتلت در هنگام سرخ کردن می تواند به دلایل مختلفی باشد. یکی از این عوامل میزان زیاد آب موجود در پیاز است. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

از پیاز کمتر استفاده کنید: مقدار پیاز را کم کنید یا از پیاز کمتر استفاده کنید تا مقدار آب موجود در مخلوط کوفته کاهش یابد.

خرد کردن پیاز با رنده درشت: اگر پیاز را با رنده درشت خرد کنید آب آن بهتر کشیده می شود و احتمال چسبندگی کتلت کمتر می شود.

استفاده از پیاز خشک: در صورت استفاده از پیاز خشک به جای پیاز تازه، میزان آب کتلت کاهش می یابد و احتمال چسبندگی آن کمتر می شود.

استفاده از آرد یا آرد نخودچی: می توانید یک قاشق غذاخوری آرد نان یا آرد نخودچی را به مخلوط پتی اضافه کنید. این مواد با جذب آب اضافی به مخلوط پتی کمک می‌کنند تا خمیر خوبی داشته باشد و از تجزیه آن جلوگیری کند.

استفاده از تخم مرغ و نان خشک: افزودن تخم مرغ به مخلوط پتی یا استفاده از پودر نان خشک می تواند به افزایش انسجام مخلوط و جلوگیری از از هم پاشیدگی پتی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا