آشپزی

راز خوشمزگی کیک کشمشی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی کیک کشمشی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه کیک کشمشی

راز خوشمزه کیک کشمشی و نکاتی برای تهیه کیک کشمشی خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک کشمشی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین کیک ها در فرهنگ غذایی ایرانیان است که معمولاً برای شام یا صبحانه تهیه و سرو می شود. عطر وانیل همراه با طعم شیرین کشمش طعمی خاص و لطیف ایجاد می کند. همچنین بسته به ذائقه خود می توانید از گردو در این کیک استفاده کنید تا کیک کشمشی و گردویی دلچسبی داشته باشید. مافین کشمشی مواد اولیه به راحتی در دسترس دارد و تهیه آن نیز آسان است اما برای نتیجه بهتر باید به نکاتی توجه کرد.

عناصر

3 عدد تخم مرغ

آرد شیرینی سفید یک و نیم پیمانه

شکر 1 لیوان

نصف پیمانه شیر

نصف پیمانه کره مایع

نصف قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

یک چهارم قاشق چایخوری وانیل

کشمش یک چهارم تا نیم پیمانه

یک چهارم پیمانه گردو

طرز تهیه کیک کشمشی

ابتدا کشمش ها را با آب بشویید و روی یک حوله پهن بگذارید تا کاملا خشک شود. زیرا کشمش مرطوب وزن بیشتری نسبت به کشمش خشک دارد و به راحتی در کیک می نشیند.

بعد از خشک شدن کشمش ها را با گردوی آسیاب شده مخلوط کنید و به مخلوط گردو و کشمش یک یا دو قاشق آرد از مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس این مخلوط را کنار بگذارید. (مخلوط کردن کشمش با آرد از ته نشین شدن آن جلوگیری می کند).

آرد و بکینگ پودر را کاملا مخلوط کرده و سه بار الک کنید و کنار بگذارید.

سپس زرده و سفیده را جدا کنید. سفیده ها را در ظرفی بریزید و با همزن شروع به هم زدن کنید.

در حین هم زدن سفیده ها کم کم نصف مقدار شکر را به سفیده ها اضافه کنید و هم بزنید تا سفیده ها کاملا شکل گرفته و از ظرف نریزند.

زرده تخم مرغ و وانیل و مقدار باقیمانده شکر را در ظرف دیگری با دور تند با همزن مخلوط کنید و آن را کرمی، کرمی و غلیظ کنید.

سپس شیر و روغن مایع مربوطه را به مخلوط اضافه کنید و هر کدام را هم بزنید تا ترکیب شوند.

(در این مرحله در صورت تمایل می توانید یک قاشق غذاخوری گلاب را به همراه شیر اضافه کنید تا طعم خاصی به کیک بدهد البته بستگی به ذائقه شما دارد).

مخلوط آرد و بیکینگ پودر را در دو مرحله به مخلوط اضافه کنید و خیلی آرام مخلوط کنید تا یکدست و یکدست شود.

سفیده را در چند مرحله به ماده اصلی اضافه کنید و به آرامی و به صورت دورانی مخلوط کنید تا سفیده حجمش زیاد نشود و با بقیه مواد یکدست شود.

کناره های قالب کیک را از قبل با روغن آزاد کنید و یک سوم مایه کیک را داخل قالب بریزید. هنگام ریختن سس، قالب را تکان دهید و سس را از نقطه مشخصی در قالب بریزید و میل کنید. این کار از ته نشین شدن کشمش و چسبیدن آن به کف تابه جلوگیری می کند.

قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه قرار دهید و به مدت 40 دقیقه بپزید. لطفا توجه داشته باشید که زمان پخت ممکن است در بین فرها متفاوت باشد.

بعد از پخت می توانید این کیک را به صورت ساده سرو کنید یا روی آن را با پودر قند بپاشید.

راه حل پفک کیک کم خوابی

توجه داشته باشید که تا دو سوم زمان پخت، فر را برای بررسی کیک باز نکنید. زیرا پفک می تواند تحت تأثیر قرار گیرد.

دلیل ته نشین شدن کشمش در کیک

دلیل این امر سبکی مایه کیک و وزن کشمش و سایر مغزهاست. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از راه حل های زیر همانطور که در ابتدای متن توضیح داده شده است استفاده کنید:

کشمش ها را در آب خیس کنید و خوب خشک کنید تا سنگین شود.

آنها را در کمی آرد بغلتانید تا کشمش ها به سرعت در مایع کیک جابجا نشوند.

کشمش و آجیل را در مرحله آخر به مواد اضافه کنید و به آرامی و به مقدار کم مخلوط کنید.

علائم هنگام پخت کیک

با خلال دندان یا سیخ چوبی تست کنید. اگر کیک تمیز بیرون آمد، قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید کیک کاملا خنک شود قبل از اینکه کیک را از قالب خارج کنید.

بوی تخم مرغ را از بین ببرید

وقتی زرده ها را با دور تند همزن میزنیم، حتماً کناره های کاسه همزن را بردارید تا بوی تخم مرغ بعدا داخل کیک نرود. همچنین برای افزودن طعم دلخواه می توانید از گلاب، دارچین یا هل در این کیک استفاده کنید.

محلول هم زدن سفیده تخم مرغ

برای سفیده های پف دار و خوش فرم، دقت کنید که تیغه ها و کاسه سفیده تخم مرغ کاملا خشک و تمیز و بدون چربی باشند. بهترین گزینه برای استفاده از ظرف برای تهیه سفیده تخم مرغ فلزی یا شیشه ای است، زیرا ظروف پلاستیکی می توانند چربی را جذب کرده و از پف کردن سفیده تخم مرغ جلوگیری کنند.

راه حل اگر ظرف کیک مخصوص ندارید

اگر به قالب معمولی کیک دسترسی ندارید، این کیک را به عنوان جایگزین در قالبی کوچک بپزید (مثلا قالب 20 در 30 سانتی متری مناسب است) و سپس با چاقو آن را به ورقه های کوچک برش دهید. . حتما قبل از پخت روی قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید.

برای پخت کیک می توانید از قالب های مافین یا کپسول های کاغذی نیز استفاده کنید. دو سوم کپسول یا قالب را با خمیر کیک پر کنید و سپس در فر قرار دهید. باید در نظر داشته باشید که با این روش ها زمان پخت کمتر می شود زیرا کیک به صورت صاف با ارتفاع کمتر و در کپسول های کاغذی سایز کوچکتر سریعتر پخته می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا