مد و زیبایی

زیباترین مدل مقنعه زنانه و دخترانه بسیار خوشگل در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

مدل های ماسک زنانه و دخترانه

رعایت حجاب برای بانوان در ادارات، دانشگاه و مدرسه الزامی است. هر زنی حداقل یک بار در زندگی خود با این پوشش رایج روبرو شده است. در گذشته تنها چند مدل ساده از این پوشش وجود داشت اما به تدریج صنعت تغییراتی در نوع ماسک ایجاد کرد. بنابراین در حال حاضر طیف وسیعی از پارچه های مختلف برای دوخت ماسک استفاده می شود و الگوهای زیبا و مدرنی طراحی می شود. تنوع مدل های مقنعه دار این امکان را برای دختران جوان و حتی کودکان فراهم کرد تا بتوانند ساعت ها این پوشش را به راحتی در مدرسه بر سر بگذارند. در زیر چند مدل رایج و پرطرفدار آورده شده است.

تمامی مدل های ماسک زنانه

ماسک، انواع ماسک، ماسک عربی، ماسک کرواتی

حجاب های زنانه بر اساس جنسیت، سایز و الگو طبقه بندی می شوند. این کاور رسمی در سایزهای 90، 100 و 110 سانتی متری طراحی شده است تا تمامی خانم های لاغر و پر سایز بتوانند سایز مناسب خود را پیدا کنند. ماسک یک پوشش رسمی است و افراد کمی از این مدل برای مجالس و مهمانی استفاده می کنند، در نتیجه مدل های دانشجویی، اداری و دانشجویی بیشتر از مدل های دیگر رایج است.

برای طراحی ماسک های زنانه از پارچه های نخی مانند بروجردی، ابریشم، خاویار، کرپ و … استفاده می شود. این مواد دارای ثبات سر خوبی هستند و کمتر چین خورده می شوند.

ماسک محبوب دانش آموزی

ماسک محبوب مدرسه خرید ماسک اداری ماسک اداری digikala ماسک کروات digikala

ماسک دانشجویی یکی از رایج ترین مدل هایی است که اکثر دختران و معلمان در محیط دانشگاه از آن استفاده می کنند. این مدل طراحی تمیزی دارد و اغلب از مواد لخت و سبک دوخته می شود. از آنجایی که این پوشش برای ساعات طولانی روی سر دانش آموزان قرار دارد، برای دوخت آن باید از مواد بدون چروک و برهنه استفاده شود. اندازه های ماسک مدرسه متفاوت است و شما می توانید با توجه به قد و سبک پوشش خود سایز مناسب را انتخاب کنید.

ماسک دانش آموزی یا در اصطلاح الگوی جمجمه قندی تنها برای محیط دانش آموزی کاربرد ندارد، بلکه این روکش در انواع ادارات و فضاهای آموزشی قابل استفاده است. امروزه نیز اکثر دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان ترجیح می دهند از مدل های روکش قندی استفاده کنند. برای محدود کردن ماسک، می توانید یک بند ناف را در داخل بچسبانید تا مجبور نباشید مدام آن را مرتب کنید.

مدل ماسک بروجرد

مدل ماسک بروجرد، ماسک عربی، ماسک کرواتی

اگر از اکثر خانم های شاغل یا دانشجو بپرسید که کدام مدل چادر از بقیه مدل ها پرطرفدارتر و پرکاربردتر است، حتما به مدل بروجردی اشاره می کنند. این مدل به دلیل جنس نرمی که دارد روی سر ثابت می شود و یکی از رایج ترین مدل ها در ایران می باشد.

ماسک لبنانی برهنه و سبک

ماسک لبنانی، ماسک طرح دار

آیا سبک حجاب زنانه با الگوی لبنانی را دوست دارید؟ این مدل ها بسیار برهنه و سبک هستند و پرکاربرد هستند و گزینه ای ایده آل برای زیر چادر و روی مانتو هستند. سایز این مدل ها از مدل دانشجویی بزرگتر است. طراحی این مدل با مدل های دیگر کاملا متفاوت است. زیرا یک قسمت آن باز است و فرد باید بعد از ثابت کردن روی سر آن را با سنجاق به گوش ببندد. در برخی مدل ها دکمه یا گیره ای روی آن تعبیه می شود تا بتوانید به راحتی آن را به گوش ببندید.

الگوی بالماسکه زنانه

چادر زنانه الگوی مجلسی چادر اداری چادر حجاب

از آنجایی که افراد محجبه از پوشیدن حجاب زنانه در محیط های مختلف احساس راحتی می کنند، در نتیجه صنعت مد به فکر ایجاد الگوهای لباس افتاد. این طرح ها به گونه ای طراحی شده اند که هم حجاب شما را کامل می کنند و هم در مجالس و مهمانی ها روی سرتان زیبا جلوه می کنند. برای طراحی این مدل ها معمولا از پارچه های ساده و طرح دار یا ترکیبی از دو پارچه با کیفیت استفاده می شود. برای هر گروه سنی، میزان تزئینات روی ماسک متفاوت است. علاوه بر کیفیت و طراحی متفاوت، اغلب بر روی برخی از قسمت های ظریف ماسک کار ویژه ای انجام می شود تا آن را از سایر مدل ها متمایز کند.

مدل ماسک کراوات جدید و محبوب

ماسک کراوات

ماسک کراوات در چند سال گذشته بسیار محبوب شده است. این مدل در بین دانش آموزان بسیار محبوب است. راحتی روکش و استفاده از متریال با کیفیت در طراحی آن و همچنین زیبایی این مدل باعث محبوبیت بسیار زیادی شده است. نیازی نیست هر دقیقه ماسک را با کراوات تنظیم کنید، زیرا این مدل به خوبی روی سر ثابت می شود و می توان آن را با کراوات N فیکس کرد. این مدل زیبا را می توانید برای دفتر، دانش آموز، مدرسه و … بپوشید.

ماسک کاملا محجبه با چانه

ماسک تمام حجاب، ماسک چانه، ماسک وفا، ماسک سر، ماسک کراوات

همانطور که از نام چادر چانه پیداست، این مدل به خوبی تمام قسمت های سر و گردن را می پوشاند و برای افرادی که حجاب کامل دارند گزینه مناسبی است. این مدل دارای یک برش اضافی در ناحیه گردن است.

الگوی زیبای چادر زنانه با تلدار

الگوی زیبای چادر زنانه با تلدار

این روزها خلاقیت در طراحی چادر زنانه موج می زند و این پوشش فراتر از سبک ساده و سنتی آن است. ماسک های راه راه یکی از خلاقانه ترین مدل هایی هستند که به خوبی روی سر قرار می گیرند. طرح این ماسک در قسمت جلو با پارچه غیر یکدست دوخته شده است که آن را خاص و زیباتر می کند. این مدل پیچیده و ایده آل برای محیط های اداری و رسمی است. معمولا اگر پارچه ماسک ساده و مات باشد از مواد براق مانند ساتن استفاده می شود.

عوامل موثر در انتخاب انواع ماسک

انتخاب انواع ماسک

چندین عامل مهم در انتخاب ماسک دانش آموز دخیل است. محدودیتی در انتخاب رنگ و طرح ماسک برای دانش آموزان وجود ندارد، اما این محدودیت برای دانش آموزان وجود دارد و معمولاً مدل انتخابی باید با لباس مدرسه همخوانی داشته باشد. گاهی طراحان لباس مدارس طرح های مختلفی روی لباس ها می سازند تا منحصر به فرد باشند. مثلا برای قسمت پایین ماسک از روبان باریک استفاده می کنند یا طرح کوچکی روی پارچه کار می کنند.

رنگ ماسک مدرسه عامل مهمی است که می تواند استایل شما را زیباتر از همیشه جلوه دهد. بیشتر دانش‌آموزان رنگ مشکی را انتخاب می‌کنند و زیاد وارد جزئیات رنگ نمی‌شوند. اما دختر خانم های شیک به دنبال رنگ هایی هستند که با رنگ پوستشان هماهنگی بیشتری داشته باشد و تا حدودی با رنگ مانتو و شلوار هماهنگ باشد.

رنگ های تیره و خنثی معمولا برای فضاهای رسمی مانند دانشگاه ها و مدارس استفاده می شود. به عنوان مثال، خاکستری، خاکستری، قهوه ای، سیاه، آبی و غیره. رنگ های محبوب هستند اگر استایل شما اسپرت است، بهتر است رنگ ماسک را با رنگ استایل خود هماهنگ کنید. برخی از ادارات محدودیت خاصی برای انتخاب لباس کارمندان ندارند. اما دفاتری هستند که لباس فرم خاصی دارند و همه کارمندان ملزم به پوشیدن آن در ساعات کاری هستند. این یونیفرم ها اغلب به صورت تک رنگ طراحی می شوند و لوگوی شرکت روی مانتو یا کاپوت آن چاپ می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا