آشپزی

طرز تهیه آش زمستانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آش زمستانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ زمستانی

زیمنینا یکی از انواع سوپ خوش طعم و لذیذ است که طعم بی نظیری دارد و برای روزهای سرد زمستان مناسب است.این سوپ ساده به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه و تهیه می شود و یک صبحانه عالی است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ زمستانی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز 6 تا 8 نفر مقدار مواد
سبزیجات (تره فرنگی، جعفری، گشنیز، اسفناج) نیم کیلو
نخود فرنگی 1 فنجان
لوبیا چیتی 1 فنجان
عدس 1 لیوان و نیم
پیاز بزرگ 2 عدد
گندم پوست کنده 1 لیوان و نیم
آب قلم 2 لیوان
پنیر کوتاژ 1 فنجان
نعناع کافی
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی

طرز تهیه سوپ زمستانی

مرحله 1: لوبیاها را خیس کنید

ابتدا حبوبات را از شب قبل در ظرفی بریزید و روی آن ها را با آب بپوشانید و بگذارید خوب خیس بخورد و نفخ آن ها گرفته شود و در پخت زودتر بجوشانید و در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید و عدس ها را جداگانه خیس کنید. انجام دادن.

مرحله 2: نخود و لوبیا را بپزید

سپس نخود و لوبیا را جداگانه یا با هم در قابلمه بریزید و روی آنها کمی آب بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و حدود 3 ساعت بگذارید خوب بپزند و نرم شوند سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 3: گندم را خیس کرده و پیاز را سرخ کنید

سپس گندم را در قابلمه ای بریزید و چند ساعت در آب داغ خیس کنید، سپس پیاز را نگینی خرد کنید، سپس در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز را داخل آن بریزید و سرخ کنید تا روشن شوند و طلایی شوند.

مرحله 4: ادویه و گندم را به پیاز اضافه کنید

سپس کمی نمک و فلفل و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود سپس مقداری نعنا روی مواد بریزید و تفت دهید سپس گندم را با آبی که از قبل آماده کرده اید مخلوط کنید و آب را بجوشانید. .در قابلمه بریزید.

مرحله 5: پختن گندم و عدس

سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید گندم به مدت یک ساعت با حرارت متوسط ​​بپزد و در این فاصله عدس را که خوب خیس کرده اید به مواد اضافه کنید تا با گندم بپزد و می توانید تفت دهید و همه مواد را جداگانه اضافه کنید.

مرحله 6: نخود، لوبیا و سبزیجات را اضافه کنید

سپس نخود و حبوبات پخته شده را اضافه کنید و سبزی را که قبلا شسته و ریز خرد کرده اید روی مواد بریزید و نیم ساعت دیگر بگذارید همه مواد با هم بپزند و آش خوب جا بیفتد، ده دقیقه آخر نصف پنیر را اضافه کنید.

مرحله 7: پنیر و ادویه ها را به سوپ اضافه کنید

سپس آش را بچشید و اگر مقدار نمک و ادویه و کشک کم بود اضافه کنید و بگذارید بجوشد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و در حین پختن سوپ فلفل و فلفل و سیر را به دلخواه اضافه کنید و پخته شود. داغ

مرحله هشتم: سوپ زمستانی را تزئین و سرو کنید

سپس سوپ زمستانه را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با پنیر دلمه، پیازچه، فلفل تند و سیر تند تزیین کنید و این سوپ خوش طعم و خوشمزه را به عنوان یک پیش غذای ساده و مقوی یا یک صبحانه مناسب با انواع دارچین و تزیینات سرو کنید. .


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا