آشپزی

طرز تهیه آش ماش با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آش ماش را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مش مش

فرنی آش یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که با مواد مختلفی درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مش مش برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بهم ریختگی 1 فنجان
بلغور برنج یا گندم 1 فنجان
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
لوبیا چشم بلبلی ½ فنجان
پیاز 1 عدد کوچک
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه مش مش

مرحله اول

من آماده می کنم آش مش مجلسی در ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را می شوییم تا گرد و غبار آن پاک شود سپس در ظرف آب می ریزیم و به مدت 3 ساعت در آب می گذاریم تا خیس شود.

مرحله دوم

حالا برنج را می شوییم سپس در ظرف آب می ریزیم و می گذاریم داخل آب تا خیس شود. سپس پس از گذشت این مدت، پیاز را پوست گرفته و بشویید.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد می کنیم و قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را داخل قابلمه می ریزیم و خوب تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا که پیاز روشن و شفاف شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس برنج و بلغور را به همراه حبوبات در آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به پیازها اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ماش ها را شسته سپس داخل قابلمه می گذاریم و به مقدار کافی آب و نمک به قابلمه حاوی مواد پخت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم حبوبات در آب جوش باقی بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله ششم

در آخر وقتی آش جا افتاد، اجاق گاز را خاموش می کنیم، سپس آش را در ظرف مورد نظر خود می ریزیم. در آخر روی فرنی را با فلفل تند و پیاز تزئین می کنیم سپس با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا