آشپزی

طرز تهیه آش گندم +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ گندم

در شب های سرد زمستان، هیچ چیز به اندازه یک کاسه سوپ گرم و خوشمزه نمی تواند به خانه های ما شادی بیاورد. سوپ ها انواع مختلفی دارند و سال هاست که مادران شیک پوش برای هر فصل سوپ خاصی می پزند. یکی از خوشمزه ترین و در عین حال مقوی ترین سوپ های ایرانی گندم است. این سوپ فوق العاده سیر کننده است و می توان از آن به تنهایی به عنوان غذای اصلی استفاده کرد. یکی از ساده ترین دستور پخت سوپ گندم را برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم از پخت این غذای بی نظیر لذت ببرید. برای مشاهده کامل آموزش گام به گام طرز تهیه سوپ گندم برای هدف سایت چیست؟ همراه باشید

مواد لازم برای 6 نفر
گندم پوست کنده 1 لیوان و نیم
نخود فرنگی ½ فنجان
لوبیا چیتی دو سوم فنجان
عدس دو سوم فنجان
خاکستر گیاه 400 گرم
پیاز 3 عدد وسط
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه سوپ گندم

مرحله اول

برای تهیه یک سوپ گندم خوشمزه و خاص ابتدا پیاز را بشویید و سپس پوست آن را بگیرید. روی تخته آشپزخانه، پیاز را به صورت خلالی یا مکعبی خرد کنید. یک گلدان بزرگ و جادار انتخاب کنید. آن را روی اجاق گاز قرار دهید.

مرحله دوم

بعد از داغ شدن قابلمه پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید آب آن کمی تبخیر شود و سبک شود. سپس روغن را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید. بهتر است پیاز را کاملا کاراملی کنید.

سطح سوم

پس از آماده شدن پیازها، نیمی از قابلمه را بردارید. حبوبات را باید از شب قبل خیس کنید. نخود فرنگی از جمله حبوباتی است که بسیار پف کرده و به آرامی پخته می شود. می توانید کمی نمک به آب اضافه کنید و اجازه دهید نخود به مدت 24 ساعت خیس بخورد.

مرحله چهارم

در صورت امکان چندین بار آب را عوض کنید تا تورم برطرف شود. نخود و گندم خیس خورده را به قابلمه اضافه کنید و با 5-4 لیتر آب جوش بپوشانید. به هیچ وجه از آب سرد استفاده نکنید، زیرا این امر منجر به دیر پختن حبوبات می شود.

مرحله پنجم

هنگام اضافه کردن آب، مراقب باشید که به اندازه نیاز آب اضافه کنید تا بعداً مجبور به اضافه کردن آب آشپزی نشوید. به همین دلیل همیشه استفاده از قابلمه های بزرگ برای پخت انواع سوپ توصیه می شود. می توانید به جای آب جوش از آب صاف شده استفاده کنید.

مرحله ششم

آب قلم طعم خوبی به سوپ شما می دهد. حتی می توانید از یک انبار استفاده کنید. 2 قرص گوشت را در 10 فنجان آب حل کرده و به حبوبات اضافه کنید. هم گندم و هم نخود آرام پخته می شوند.

مرحله هفتم

باید بگذارید روی حرارت متوسط ​​خوب بپزند. وقتی نخودها نیم پز شد باید لوبیاهای خیس شده را به قابلمه اضافه کنید. و اجازه دهید حبوبات کمی بجوشد. پس از نیم پز شدن لوبیا، عدس و پیازچه باقی مانده را به سوپ اضافه کنید.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که حبوبات را باید به ترتیب آرام پز اضافه کنید تا در آخر تمام حبوبات بپزند. خوب است بقیه ادویه ها را در روغن تفت دهید و هنگام اضافه کردن پیازچه به قابلمه اضافه کنید. مقداری فلفل را در روغن سرخ کنید.

مرحله نهم

بهتر است زردچوبه را مختصر تفت دهید. همانطور که می بینید سوپ کم کم غلیظ می شود و گندم لعابی به سوپ اضافه می کند. برای اینکه سبزیجات کدر نشوند معمولاً در مراحل آخر به سوپ اضافه می شوند.

مرحله دهم

پیشنهاد می کنیم سه برابر اسفناج را اضافه کنید. یعنی 300 گرم اسفناج بگذارید و در کل جعفری و گشنیز و تره فرنگی 100 گرم می شود. سبزی ها را بعد از شستن باید با چاقو خرد کنید. سبزیجات را خیلی ریز خرد نکنید.

مرحله یازدهم

بعد از یک ساعت سبزیجات را اضافه کنید و بگذارید 40 دقیقه بپزد. بهتر است بعد از افزودن سبزی قابلمه را در قابلمه نگذارید تا رنگ سوپ و سبزی کدر نشود. پس از افزودن سبزیجات، سوپ را به مدت یک ساعت روی حرارت متوسط ​​هم بزنید.

مرحله دوازدهم

توجه داشته باشید که حرارت سوپ باید در تمام مراحل یکسان باشد و تا جایی که می توانید آش را هم بزنید. گندم به سوپ لعاب می دهد و به دلیل وزنی که دارد می تواند ته دیگ بنشیند و باعث فرورفتن سوپ شما شود.

مرحله سیزدهم

سوپ شما آماده است. سوپ گندم معمولا بدون ادویه سرو می شود. در صورت تمایل می‌توانید سوپ را با مقداری جوجن داغ، پیاز داغ، سیر داغ و پنیر به سلیقه خود مانند سوپ‌های سنتی ایرانی تزیین کنید. نوش جان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا