آشپزی

طرز تهیه اشکنه کشک با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه اشکنه کشک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه اشنه کشک

اشکنه کشک یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه اشنه کشک برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 1 عدد وسط
پیاز خرد شده 3 عدد وسط
سیر 3 قرص
کره بومی کافی
نمک، فلفل قرمز، آویشن و زردچوبه کافی
پودر گردو 3 قاشق غذاخوری
آب ولرم کافی
پنیر کوتاژ 1 فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه اشنه کشک

مرحله اول

برای تهیه آشنه کش به روش سنتی ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید سپس بشویید و به قطعات متوسط ​​برش دهید. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و ورقه ای برش دهید.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس روغن محلی را اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را به همراه سیب زمینی گرانبها به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مواد کمی سرخ شوند.

سطح سوم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه پودر گردو و نمک و فلفل قرمز و آویشن و زردچوبه به مخلوط سیب اضافه می کنیم و می پزیم تا عطر سیر از بین برود.

مرحله چهارم

در این مرحله به مقدار کافی آب ولرم اضافه می کنیم سپس می گذاریم آب بجوشد. وقتی آب به نقطه جوش رسید، پنیر دلمه را اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر در آب حل شود. سپس تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ را با چنگال می زنیم تا بافت آن از انعقاد خارج شود. سپس تخم مرغ را به تابه اضافه می کنیم و بلافاصله هم می زنیم تا تخم مرغ در تابه پخش شود. بعد از جا افتادن تخم مرغ، زرده تخم مرغ را اضافه کنید.

مرحله ششم

در آخر آش را هم زده سپس روی آتش می گذاریم تا کاملا جا بیفتد. پس از آماده شدن اشکن آن را در ظرف مورد نظر بریزید و با نان محلی سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا