آشپزی

طرز تهیه انرژی بار، خوشمزه و بسیار مقوی برای میان وعده با طعمی بی نظیر در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه نوار انرژی

طرز تهیه نوار انرژی

بار انرژی یکی از شیرینی های لذیذ، پرطرفدار، مقوی و لذیذ است که با آجیل های مختلف و با توجه به ذائقه افراد به روش های مختلف تهیه می شود و برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب است، این شیرینی خوشمزه را می توانید خیلی راحت درست کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه نوار انرژی در ادامه با سایت آموزشی تینا چی همراه باشید.

عناصر مقدار مواد
خرما بدون دانه 500 گرم
کرم نیلوفر آبی یا اردک یا کره بادام زمینی 3 قاشق غذاخوری
پسته یا گردو خرد شده نصف فنجان
شکلات تلخ ذوب شده نصف فنجان
پرک بادام و فندق آسیاب شده نصف فنجان

طرز تهیه نوار انرژی

مرحله 1: خرماها را برش داده و هسته بگیرید

ابتدا با یک چاقوی تیز خرماها را از یک طرف برش داده و هسته آن را جدا کرده و از وسط باز کنید، نیازی نیست خرماها را از وسط نصف کنید، فقط آنها را از وسط باز کنید سپس در ظرفی بریزید و سپس درب ظرف را ببندید. با کاغذ پخت روی یک سطح صاف پهن کنید.

مرحله 2: خرماها را روی کاغذ روغنی بچینید

سپس خرماهای باز را روی کاغذ روغنی بچینید تا گوشت خرما رو به بالا باشد، بعد از اینکه تمام خرماها را یکی پس از دیگری روی کاغذ روغنی چیدید و سطح آن پر شد، یک کاغذ روغنی دیگر روی خرماها قرار دهید. و آنها را باز کنید.

مرحله سوم: خرماها را با وردنه له کنید و یک لایه از آن ها را تشکیل دهید

سپس از یک وردنه کوچک روی کاغذ روغنی استفاده کنید تا خرماها کاملا له شوند، به هم بچسبند و بافت یکنواختی داشته باشند، سپس کاغذ روغنی بالایی را از روی خرماها بردارید و کنار بگذارید، حالا یک لایه خرما دارید که به آن چسبیده است. همدیگر و در طرفین یک لایه منسجم تشکیل داده اند.

مرحله چهارم: کرم نیلوفر آبی را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید

سپس مقداری کرم نیلوفر آبی را در یک قابلمه کوچک بریزید، قابلمه را به روش حمام آب زیر حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کرم نیلوفر آب شود و بافت آن کاملا یکنواخت شود، می توانید به جای کرم نیلوفر از آرد یا کره بادام زمینی استفاده کنید.

مرحله 5: خامه آب شده کاهو را به خرما اضافه کرده و پخش کنید

بعد از اینکه خامه نیلوفر یا کره بادام زمینی را کاملا آب کردید با قاشق روی خرماها بریزید و کاملاً پهن کنید تا سطح خرماها را بپوشاند و به صورت لایه ای با ضخامت مناسب روی خرماها قرار گیرد. خامه بستگی به ذائقه شما دارد

مرحله ششم: آجیل های مختلف را روی لایه کرم نیلوفر آبی بریزید

سپس مقداری مغز پسته و خلال پسته را روی خامه نیلوفر آبی بریزید و روی آن را بمالید تا سطح آن را بپوشاند، به جای مغز پسته می توانید از گردوی خرد شده یا بادام هندی خرد شده به مقدار و به میزان دلخواه استفاده کنید. یک لایه از کرم نیلوفر آبی.

مرحله 7: شکلات تلخ را به روش حمام آب ذوب کنید

بعد در ظرف کوچکی مقداری شکلات تلخ بریزید و روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب شود و بافت کاملا یکدست شود سپس شکلات ذوب شده را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله هشتم: شکلات ذوب شده را روی مغزها اضافه کنید

سپس شکلات ذوب شده را روی مغزهایی که ریخته اید بریزید به طوری که سطح مغزها را بپوشاند و یک لایه شکلاتی روی مغزها ایجاد کند، سپس اجازه دهید لایه شکلاتی کمی جذب شود و سفت شود، در این صورت همه مواد کاملا می چسبند. با یکدیگر.

مرحله 9: نوع و میزان استفاده از شکلات برای انرژی

حتما از شکلات تلخ استفاده کنید چون شیرینی این نوار انرژی زا از خرما است و نیاز به شیرینی بیشتری ندارد مقدار شکلات آب شده بستگی به ذائقه شما دارد می توانید یک لایه نازک یا ضخیم روی مواد قرار دهید بریزید

مرحله 10: پوسته بادام و سایر مغزها را روی لایه شکلات اضافه کنید

سپس بگذارید کیک شکلاتی کمی سفت شود و سفت شود سپس مقداری پرک بادام و فندق آسیاب شده را که از قبل آماده کرده اید بریزید و پخش کنید.مقدار و نوع مغزها بستگی به ذائقه و ذائقه شما دارد.اجازه دهید شکلات کاملا سفت شود.

مرحله یازدهم: بار انرژی را در یخچال قرار دهید و بگذارید استراحت کند

سپس میله انرژی را در ظرفی که زیر آن کاغذ روغنی گذاشته اید، در یخچال یا فریزر قرار دهید، سپس اجازه دهید میله انرژی دو تا سه ساعت در یخچال بماند و کاملا خودش را بگیرد و بافت آن سفت و یکدست شود. به اندازه کافی، برای برش آسان.

مرحله 12: بار انرژی را کاهش دهید و آن را در یک ظرف مناسب قرار دهید

وقتی نوار انرژی جا افتاد، آن را از یخچال خارج کنید، سپس نوار انرژی را با چاقوی تیز به اندازه و شکل صحیح برش دهید، سپس چند برش از نوار انرژی را در بشقاب سرو مناسب قرار دهید. بالا در نهایت نوار انرژی را به عنوان یک میان وعده خوشمزه و پرطرفدار یا یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی های چای داغ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا