آشپزی

طرز تهیه اکبر جوجه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت اکبر مرغ

اکبر مرغ یکی از غذاهای اصیل استان مازندران است که طرفداران بسیاری را در سراسر کشور به خود جذب کرده است. این غذای لذیذ که توسط یکی از قدیمی ترین رستوران های مازندران اختراع شده است، امروزه به عنوان یکی از معروف ترین غذاهای استان مازندران شناخته می شود. جالب اینجاست که این غذا به قدری محبوب است که بسیاری از رستوران های کشور فقط این غذا را سرو می کنند و هیچ غذای دیگری در منوی خود ندارند. اکبر مرغ طرز تهیه سختی ندارد اما باید نکاتی را رعایت کنیم تا طعم لذیذ اکبر مرغ را در رستوران داشته باشیم. رستوران های مرغ اکبر برای تهیه این غذا از جوجه های بسیار کوچک استفاده می کنند تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید طرز تهیه اکبر مرغ رستورانی برای هدف سایت چیست؟ همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
جوجه 1 عدد کوچک
لیمو ترش 1 قطعه بزرگ
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل ½ قاشق چایخوری
کره 100 گرم
اب دو سوم فنجان
روغن مایع دو سوم فنجان

طرز پخت اکبر مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم مرغ اکبر مازندرانی ابتدا مرغ را به طور مساوی از وسط نصف می کنیم سپس داخل شکم مرغ را تمیز می کنیم و پس از شستن کامل آن را کنار می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس مرغ را با دستمال تمیز خشک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مرغ را در ظرف مناسبی بریزید سپس پوست لیمو را روی مرغ رنده کنید. توجه داشته باشید که فقط پوست لیموترش رنده شود زیرا پوست لیموی سفید غذا را تلخ می کند.

سطح سوم

حالا لیمو را از وسط نصف کرده و آب آن را کاملا می گیریم. سپس آب لیمو را بگیرید و به کاسه مرغ اضافه کنید. سپس روی مرغ نمک و فلفل می پاشیم و با دست روی بدن مرغ ماساژ می دهیم.

مرحله چهارم

پس از مرینیت کردن مرغ، درب کاسه را با سلفون بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید تا مرغ مزه دار شود. چاشنی مرغ بسیار مهم است و اکبر یوهه را خوشمزه تر می کند.

مرحله پنجم

بعد از اینکه مرغ خوب مزه دار شد آن را از یخچال خارج می کنیم. سپس یک تابه عمیق را روی اجاق قرار می دهیم و آب را به همراه کره و روغن داخل تابه اضافه می کنیم و پس از اینکه کره کاملا آب شد مرغ را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

نکته مهم در قرار دادن تکه های مرغ در تابه این است که بهتر است تکه های مرغ را در داخل تابه قرار دهید و از قرار دادن پوست مرغ خودداری کنید. حالا درب تابه را می بندیم و حرارت را کاملا کم می کنیم تا مرغ سرخ شود.

مرحله هفتم

حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول می کشد تا آب قابلمه تبخیر شود، البته در حین پخت مرغ باید هر چند دقیقه یکبار آن را هم بزنید تا رنگ یکنواختی به دست آید. بعد از یک ساعت و 30 دقیقه آب ظرف تمام می شود.

مرحله هشتم

حالا تکه های مرغ را از ماهیتابه بردارید سپس یک تابه تمیز را روی حرارت قرار دهید. سپس روغن و کره باقی مانده را از صافی رد می کنیم و در تابه تمیزی می ریزیم. حالا تکه های مرغ را به تابه اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه تفت دهید.

مرحله نهم

تفت دادن مرغ را در مخلوط کره و روغن ادامه می دهیم تا اکبر مرغ کاملا طلایی و سرخ شود. در پایان اکبر مرغ را از تابه خارج می کنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم سپس با برنج و رب انار سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا