آشپزی

طرز تهیه بادمجان پفکی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بادمجان پف کرده

پفک بادمجان یکی از فست فودهای بین المللی خوشمزه و ساده است که با طعم های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه بادمجان پف کرده برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای بادمجان پف کرده
قلم بادمجان 10 قطعه کوچک
کره 1 فنجان
مواد لازم برای خمیر
ارد 1 فنجان
اب 1 فنجان
نمک 1 قاشق غذاخوری
پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بادمجان پف کرده

مرحله اول

برای تهیه بادمجان های ساده پف کرده ابتدا بادمجان ها را بشویید سپس بدون اینکه کلاهک را بردارید پوست آن ها را بگیرید. در مرحله بعد یک قابلمه آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم سپس 2 قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه دهید آب بجوشد سپس بادمجان ها را در قابلمه بریزید. سپس آن ها را به مدت ۴ دقیقه در آب جوش می گذاریم تا تلخی آن ها گرفته شود، سپس آن ها را خارج کرده و در آبکش می گذاریم.

سطح سوم

حالا مواد خمیر را آماده می کنیم، برای این کار ابتدا آرد را به همراه بیکینگ پودر، نمک، پودر زنجبیل، فلفل قرمز، پودر سیر و زردچوبه در الک می ریزیم و 3 بار الک می کنیم سپس در ظرف مناسبی می ریزیم. و آب اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آرد را خوب هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس بادمجان ها را در خمیر می غلتانیم تا خمیر کاملا سطح بادمجان ها را بپوشاند سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید، سپس اجازه دهید روغن خوب داغ شود. سپس بادمجان ها را در تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم سپس روی دستمال حلوا می گذاریم.

مرحله ششم

در آخر بادمجان ها را از چربی اضافی خارج می کنیم و بعد در ظرف دلخواه می گذاریم. در آخر بادمجان های پف کرده را با سس کچاپ یا فرانسوی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا