آشپزی

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه باقالی پلو با گوشت را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه لوبیا و برنج با گوشت

باگالی پلو با گوشت یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که طعم و عطر فوق العاده ای دارد و بیشتر مردم به این غذای خوشمزه علاقه مند هستند. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه لوبیا و برنج با گوشت برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
برنج 3 فنجان
لوبیا 2 فنجان
رازیانه تازه یا خشک 300 گرم یا 1 فنجان
زردچوبه به میزان دلخواه 1 قاشق چایخوری
گوشت برای هر مرد 100 گرم
پیاز متوسط 1 قطعه
سیر چند قرص
چوب دارچین 1 قطعه

دستور تهیه لوبیا و برنج با گوشت

مرحله اول

ابتدا برنج را از شب قبل یا چند ساعت قبل در ظرفی ریخته و مقداری آب بریزید و بگذارید خوب خیس بخورد سپس پیاز را نگینی خرد کنید و سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود. بودن

مرحله دوم

سپس پیاز را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا روشن و طلایی شود سپس گوشتی را که به اندازه های دلخواه برش داده اید در قابلمه بریزید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و تمام قسمت های گوشت نرم شود. . سرخ شده، سپس فلفل سیاه و زرد اضافه می شود

سطح سوم

سپس ادویه ها را کمی تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود، سپس برگ بو و دارچین را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس یک لیوان آب روی مواد بریزید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا گوشت بپزد. 2 ساعت به آرامی بجوشانید.

مرحله چهارم

در ربع آخر پخت مقداری نمک به گوشت اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید با هم بجوشد و نمک جذب گوشت شود سپس تکه های گوشت را از قابلمه خارج کرده و کنار بگذارید و سپس گوشت را از صافی صاف کنید. دور انداختن

مرحله پنجم

بعد از صاف کردن آب گوشت، آن را دوباره در قابلمه بریزید و مقداری زعفران به آن اضافه کنید و بگذارید کمی بجوشد، سپس از روی حرارت بردارید و سپس آب گوشت را در ظرف مناسب سرو همراه غذا بریزید.

مرحله ششم

در حین پختن گوشت یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد و وقتی آب شروع به جوشیدن کرد برنج را داخل آن بریزید و بگذارید 6-7 دقیقه بجوشد و برنج را از آن آبکش کنید. .

مرحله هفتم

سپس در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و ته قابلمه سیب زمینی های حلقه شده بریزید و مقداری برنج روی سیب زمینی ها بریزید و سپس مقداری رازیانه و لوبیا را روی برنج بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله هشتم

سپس بقیه برنج و حبوبات و رازیانه را بریزید و دوباره مخلوط کنید سپس درب قابلمه را با درب بسته و روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید برنج یک ساعت بپزد و خوب بپزد سپس برنج را از روی حرارت بردارید. .

مرحله نهم

سپس برنج را در ظرف مناسبی بریزید و به دلخواه با زعفران پخته غلیظ تزیین کنید، سپس تکه های گوشت را روی برنج بچینید و لوبیا پلو را با گوشت همراه با سالاد، ترشی، سبزیجات و انواع دارچین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا