آشپزی

طرز تهیه بورک مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بورک مرغ

بورک مرغ یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه بورک مرغ برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ران و سینه مرغ 400 گرم
پنیر خامه ای 200 گرم
زرشک 2 قاشق غذاخوری
جعفری 3 قاشق غذاخوری
خمیر رشته فرنگی 1 بسته
پیاز 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
مواد لازم برای مرطوب کردن خمیر
شیر نر ½ فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
روغن مایع ½ فنجان

طرز تهیه بورک مرغ

مرحله اول

به طرز تهیه بورک مرغ خوشمزه در ابتدای کار ساق و سینه مرغ را به همراه پیاز و کمی نمک و فلفل در قابلمه آب می ریزیم سپس روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا گوشت مرغ کاملا آماده شود.

مرحله دوم

وقتی سینه و ران مرغ کاملا پخته شد از استخوان جدا می کنیم و در غذاساز می گذاریم. حالا سینه و پای مرغ را فرآوری کنید تا نرم شود سپس پنیر خامه ای را به همراه جعفری و زرشک به غذاساز اضافه کنید.

سطح سوم

سپس دوباره هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شده و یکدست شوند و بعد به صورت خمیر درآید. حالا شیر را به همراه تخم مرغ و روغن مایع در ظرف مناسبی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک خمیر رشته روی سطح کار گذاشته می شود که با مخلوط شیر ریخته می شود سپس یک قاشق از مواد میانی روی خمیر گذاشته و خمیر جمع می شود. حالا انتهای خمیر را با مخلوط مرطوب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را چسب می زنیم تا مواد وسط بیرون نیاید. سپس یک قابلمه کوچک روی اجاق بگذارید و به اندازه کافی روغن مایع به قابلمه اضافه کنید تا بورت ها در آن شناور بمانند تا کاملا داغ شود.

مرحله ششم

سپس سینه های مرغ را داخل روغن بریزید و بگذارید کاملا سرخ و طلایی شوند. در آخر بورت ها را روی دستمال مخصوص روغنی می چینیم تا چربی اضافی آنها گرفته شود. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا