آشپزی

طرز تهیه بیسکویت شکری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی شکری

شیرینی های قندی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ترد هستند که با مواد ساده درست می شوند تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه شیرینی شکری برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی شکری
کره 100 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
ارد 225 گرم
شکر پودر شده 50 گرم
عصاره وانیل ⅛ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
نمک 1 پنس
شکر دانه ای درشت برای تزئین

طرز تهیه شیرینی شکری

مرحله اول

برای تهیه شیرینی های شکری خوشمزه ابتدا کره را 30 دقیقه قبل از اینکه نرم شود از یخچال خارج کنید. سپس پودر قند را در ظرف مناسبی الک کرده سپس کره را که به دمای محیط رسیده است به ظرف اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا مواد را در کاسه همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط کره سبک و کرم رنگ شود. سپس تخم مرغ را به همراه عصاره وانیل به کاسه اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه خوب هم بزنید.

سطح سوم

حالا آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید سپس کم کم به ظرف اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر به دست آمده را در کیسه فریزر قرار دهید سپس خمیر را به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت دهید. 15 دقیقه قبل از پایان استراحت خمیر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.

مرحله پنجم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود. بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح کار آرد بپاشید. سپس خمیر را روی سطح کار گذاشته و به ضخامت نیم سانت رول می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به دلخواه فرم دهید سپس با برش دلخواه قالب بزنید. سپس داخل سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیرهای فرم گرفته را در سینی می چینیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه دهید بیسکویت ها به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از این مدت سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید بیسکویت ها کاملا خنک شوند بدون اینکه به آنها دست بزنید.

مرحله هشتم

وقتی بیسکویت ها کاملا خنک شدند روی آن ها شکر دانه ای درشت بپاشید تا شیرین شوند. در آخر بیسکویت ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مورد نظر می گذاریم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا