آشپزی

طرز تهیه ترشی آلبالو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ترشی آلبالو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ترشی آلبالو

ترشی آلبالو یکی از ترشی های خوشمزه و پرطرفدار است که با روش های ساده درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ترشی آلبالو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای ترشی آلبالو
گیلاس 500 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری
قند 1 قاشق چایخوری
سرکه سفید 1 فنجان

طرز تهیه ترشی آلبالو

مرحله اول

من آماده می کنم ترشی گیلاس خوشمزه در ابتدای کار آلبالوها را که بهتر از پیوند زده شده می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها گرفته شود. آلبالوهای پیوندی کمی سخت تر هستند و ماندگاری بیشتری دارند.

مرحله دوم

حالا آلبالوها را روی دستمال نخی پهن می کنیم تا رطوبت اضافی آنها گرفته شود. سپس آلبالوها را با شکر و نصف نمک در ظرف مناسبی بریزید و بقیه نمک را با سرکه مخلوط کنید.

سطح سوم

حالا سرکه را روی آلبالوها بریزید و درب آن را محکم ببندید تا هوا خارج نشود. سپس ترشی را به مدت 3-4 روز در دمای محیط قرار می دهیم تا ترشی برسد. بعد از این مدت ترشی را در یخچال می گذاریم.

مرحله چهارم

سرگرمی روز این نوع ترشی در یخچال 1 سال ماندگاری دارد. حالا بسته به ذائقه هر فرد می توانید از مقداری پودر گلپر در ترشی استفاده کنید تا ترشی خوشمزه تر شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا