آشپزی

طرز تهیه ترشی ریواس با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ترشی ریواس را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ترشی ریواس

ترشی ریواس یکی از ترشی های خوشمزه و خاص ایرانی است که طعم بسیار لذیذی دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی ریواس در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای ترشی ریواس
سرکه 1 فنجان
قند 2 قاشق غذاخوری
ریواس 500 گرم
اب 1 فنجان
زنجبیل تازه 1 قطعه کوچک
جوجن خشک شده
کافی
نمک کافی
فلفل
کافی
دانه خردل
کافی

طرز تهیه ترشی ریواس

مرحله اول

برای تهیه ترشی ریواس خوشمزه ابتدا ریواس را بشویید سپس یک حوله را روی یک حوله تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس پوست ریواس را جدا می کنیم و به اندازه های دلخواه برش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب به همراه سرکه، شکر، زنجبیل تازه و کمی نمک را در ظرف مناسبی بریزید سپس هم بزنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. حالا مایع سرکه را به جوش بیاورید.

سطح سوم

وقتی مایع سرکه به جوش آمد، ظرف را از روی حرارت بردارید، سپس بگذارید کمی خنک شود. حالا یک ظرف شیشه ای تمیز انتخاب می کنیم و داخل آن را با یک دستمال تمیز خشک می کنیم.

مرحله چهارم

مراقب باشید در ظرف رطوبتی نباشد که باعث کپک زدن ترشی می شود. سپس نمک، فلفل سیاه، دانه خردل و جوجن خشک را در ظرف شیشه ای مورد نظر می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا ریواس خرد شده را داخل ظرف می ریزیم تا ظرف پر شود سپس به اندازه ای مایع سرکه داخل ظرف می ریزیم تا روی ریواس را بپوشاند. سپس درب ظرف را محکم ببندید تا هوا وارد نشود.

مرحله ششم

سرگرمی روز ظرف ترشی را در جای خشک و خنک قرار دهید سپس بگذارید ترشی جا بیفتد. بسته به نوع طعم، می توانید مقدار شکر را کم یا زیاد کنید تا میزان اسیدیته آن تنظیم شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا