آشپزی

طرز تهیه ترشی مخلوط بازاری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ترشی مخلوط بازاری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ترشی مخلوط

ترشی مخلوط یکی از ترشی های اصیل ایرانی است که قانون خاصی ندارد و می توانیم در تهیه آن از هر گونه مواد و سبزی استفاده کنیم، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ترشی مخلوط برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای ترشی در بازار مخلوط می شود
گل كلم 1 قطعه بزرگ
سیر 1 بوته
هویج 4 عدد
خیار 2 عدد
بادمجان 1 قطعه بزرگ
موسیر ایرانی 4 عدد
فلفل سبز 4 عدد
که باید انجام شود 1 دسته کوچک
کرفس 1 عدد کوچک
گلپر 1 قاشق چایخوری
سیاه دانه ها ½ قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
فلفل ½ قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
سرکه کافی

طرز تهیه ترشی مخلوط

مرحله اول

برای تهیه ترشی مخلوط ساده و خوشمزه ابتدا گل کلم ها را به صورت گلچه های کوچک برش می دهیم و در قابلمه می ریزیم سپس با آب سرد خوب می شوییم و در قابلمه ای بزرگ و جادار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را پوست گرفته و خلال می کنیم سپس به قابلمه اضافه می کنیم. سپس بنا به ذائقه خود بادمجان را با پوست یا بدون پوست به قطعات کوچک برش دهید و به قابلمه اضافه کنید.

سطح سوم

حالا برگ های کرفس را کنار بگذارید، سپس ساقه های کرفس را به همراه موسیر و خیار به صورت حلقه ای یا نگینی برش دهید و به قابلمه اضافه کنید. سپس نمک، زردچوبه، گلپر، فلفل سیاه و سیاه دانه را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله چند فنجان آب به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مواد مرینیت شده را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله پنجم

در نظر داشته باشید که اگر می خواهید ترشی ها ترد شوند، نباید اجازه دهید ترشی ها به مدت طولانی بجوشد. سپس مواد مرینیت شده را روی یک حوله تمیز پهن می کنیم و می گذاریم کاملا خشک شوند.

مرحله ششم

بعد از اینکه رطوبت از مواد ترشی گرفته شد و کاملا خشک شدند، آنها را در ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم. مقداری رازیانه، برگ کرفس، سیر و فلفل سبز را به ماریناد شده اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله سرکه را اضافه می کنیم. سطح سرکه باید کمی بالاتر از مواد مرینیت شده باشد. سپس درب ظرف را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. بعد از 24 ساعت ترشی ما آماده استفاده است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا