آشپزی

طرز تهیه حلوای بیسکویتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوای بیسکویتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوای بیسکویتی

حلوای بیسکویتی یکی از انواع حلوای خوشمزه و معطر است که معمولا با چای سرو می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوای بیسکویتی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای حلوای بیسکویتی
بیسکویت پای بوربن 2 فنجان
روغن مایع ¾ فنجان
کره 25 گرم
کافه میت یا پودر شیرینی 2 قاشق غذاخوری چاشنی
مواد لازم شربت
قند 1 و ¼ فنجان
اب 2 فنجان
گل سرخ ½ فنجان
پودر هل ½ قاشق چایخوری
زعفران آب پز غلیظ کافی

طرز تهیه حلوای بیسکویتی

مرحله اول

من آماده می کنم حلوای بیسکویتی خوشمزه در ابتدای کار شربت حلوا را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب، گلاب، پودر هل و زعفران پخته شده در قابلمه مناسبی می ریزیم و بعد قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید شربت روی اجاق بماند تا ذرات شکر کاملا حل شود، سپس تابه را از روی اجاق بردارید. توجه داشته باشید که نیازی به جوشاندن یا غلیظ شدن شربت نیست، کافی است ذرات شکر حل شود.

سطح سوم

سپس بیسکویت را خرد کرده و داخل غذاساز می ریزیم و خوب هم می زنیم تا بیسکویت کاملا پودر شود. حالا پودر بیسکویت را در یک صافی بریزید سپس در ظرف مناسبی بریزید و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله کره و روغن مایع را به تابه اضافه کنید و با سرعت بالا هم بزنید تا بیسکویت ها نسوزند. بعد از 5 دقیقه شیر خشک را به ماهیتابه اضافه کنید و دوباره 10 دقیقه دیگر تفت دهید.

مرحله پنجم

بعد از این مدت حلوا را از روی حرارت بردارید و نیمی از شربت داغ را به تابه اضافه کنید سپس هم بزنید تا شربت جذب حلوا شود. سپس ماهیتابه را دوباره روی حرارت بگذارید و باقیمانده شربت را اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا را مدام هم می زنیم تا شربت گرفته شود و حلوا حالت خمیری پیدا کند. در آخر به روش گهواره حلوا را در سینی جمع می کنیم و در ظرف مورد نظر می ریزیم و روی آن را تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا