آشپزی

طرز تهیه حلوای دارک فندقی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوای دارک فندقی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوای فندقی تیره

حلوای فندقی تیره یکی از حلواهای شیک و مجلل ایرانی است که برای مجالس پذیرایی از آن استفاده می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه حلوای فندقی تیره برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای حلوای فندقی تیره
آرد شیرینی سفید 150 گرم
آرد نخودچی 30 گرم
شکلات تلخ 60 گرم
روغن حیوانی 80 گرم
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
کره صاف قنادی 15 گرم
پودر فندق 20 گرم
شکر پودر شده 80 گرم

طرز تهیه حلوای فندقی تیره

مرحله اول

برای تهیه یک حلوای فاخر تیره فندقی، ابتدا آرد سفید را در صافی ریخته سپس در سینی مناسب الک می کنیم. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و 2 تا 3 دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دوم

حالا که بوی خامی آرد از بین رفت، آرد نخودچی را در صافی ریخته و در تابه ای با آرد سفید الک کنید و دوباره تفت دهید تا بوی خامی آرد نخودچی گرفته شود. توجه داشته باشید که آردها تغییر رنگ نمی دهند.

سطح سوم

در این مرحله شکلات تلخ را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم تا کاملا آب شود. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و سپس شکلات آب شده را به همراه پودر فندق به مخلوط آرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا شکلات را با آرد مخلوط می کنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس پودر قند و پودر دارچین را در صافی بریزید و روی آرد شکلات الک کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را با دست خوب ورز می دهیم تا یکدست شود. سپس خمیر را در قالب های سیلیکونی قرار می دهیم و با فشار دست ثابت می کنیم سپس قالب را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

سرگرمی روز بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج می کنیم سپس حلوا را از قالب جدا می کنیم و در ظرف مورد نظر می گذاریم. سپس روی حلوای تیره را با فندق تزئین می کنیم سپس سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا