آشپزی

طرز تهیه حلوای سه آرد +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوا از سه آرد

حلوای سه آرد یکی از انواع حلواهای خوشمزه و جشن است که به دلیل ظاهری زیبا برای سرو مجالس بسیار مناسب است تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوا از سه آرد برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
آرد قنادی 1 فنجان
آرد برنج ½ فنجان
آرد نخودچی 1 فنجان پاپریکا
پودر هل 2 قاشق غذاخوری
قند 1.5 فنجان
اب 1.5 فنجان
گل سرخ ½ فنجان
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
کره 1 فنجان
کره 50 گرم

طرز تهیه حلوا از سه آرد

مرحله اول

برای تهیه حلوای مجلسی سه رنگ ابتدا آب و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا حل شود. توجه داشته باشید که جوشاندن شربت ضروری نیست.

مرحله دوم

پس از حل شدن کامل شکر، گلاب و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. سپس آرد پای را در ظرف مناسبی الک می کنم سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار می دهم.

سطح سوم

در این مرحله آرد را به مدت 30 دقیقه با حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا خامی آن کاملا گرفته شود سپس آرد برنج را داخل تابه الک کرده و 20 دقیقه دیگر با آرد شیرینی پزی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

بعد از 20 دقیقه آرد نخودچی را در تابه الک کرده و 10 دقیقه دیگر آرد را تفت دهید. بعد از 10 دقیقه مخلوط آرد را از ماهیتابه خارج کرده و آرد را دوباره داخل تابه الک کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله دوباره تابه را با آرد روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کره را با کره مایع مخلوط می کنیم و می گذاریم کاملا آب شود. سپس روغن و کره را با آرد به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد را به مدت 10 دقیقه در تابه با هم تفت دهید سپس پودر هل را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد یکدست شوند. سپس شربت را در سه مرحله به تابه اضافه کنید و مدام هم بزنید.

مرحله هفتم

در این مرحله باید حلوا را سرخ کنیم تا از کناره های تابه جدا شود و به شکل گهواره در وسط تابه قرار گیرد. بعد از آن حلوا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و به سلیقه خود تزئین می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا