آشپزی

طرز تهیه حلوای شیر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوای شیر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوای شیری

حلوا شیر یکی از انواع حلواهای رنگارنگ ایرانی است که با مواد و دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوای شیری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای حلوای شیر
ارد 250 گرم
روغن مایع 75 گرم
کره 75 گرم
مواد لازم شربت حلوا
شیر نر 2 لیوان
قند 200 گرم
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای شیری

مرحله اول

من آماده می کنم حلوای شیر ساده در ابتدای کار شیر را به همراه شکر در قابلمه مناسبی می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا در شیر حل شود.

مرحله دوم

حالا زعفران پخته شده را به همراه پودر هل به مخلوط شیر و شکر اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس اجاق گاز را خاموش می کنیم و می گذاریم شربت کاملا خنک شود.

سطح سوم

در این مرحله آرد را در الک بریزید سپس 3 بار الک کنید و در سینی مناسبی قرار دهید. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود و رنگ آن تغییر کند.

مرحله چهارم

حالا مخلوط روغن و کره را به آرد اضافه کنید سپس هم بزنید و به تفت دادن ادامه دهید. سپس برای بررسی رنگ حلوا ابتدا مقداری از مواد حلوا را برداشته سپس آن را در لابه لای مناسبی می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری شربت روی حلوا می ریزیم و هم می زنیم تا رنگ حلوا مشخص شود. سپس وقتی رنگ حلوا مناسب شد تابه را از روی حرارت برداشته و شربت را در 3 مرحله به حلوا اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا حلوا را سریع هم می زنیم تا شربت داخل حلوا جذب شود. بعد از آن دوباره قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا شربت به خورد حلوا برود و بعد از آن بافت آن نرم و یکدست شود.

مرحله هفتم

در آخر دو طرف سینی را به صورت گهواره تکان می دهیم تا حلوا در سینی جمع شود. سپس حلوای شیر را با سر لوله مورد نظر در قیف لوله ای می ریزیم سپس آن را در ظرف دلخواه می ریزیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا