آشپزی

طرز تهیه حلوای شیر ترکی با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوای شیر ترکی

حلوای شیر ترکی یکی از انواع حلوای خوشمزه و لذیذ ترکی است که تهیه آن بسیار آسان است.این حلوای خوشمزه را می توان به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی استفاده کرد.حلوای شیر ترکی را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شیر ترکی به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
شیر نر 6 لیوان
ارد 1 فنجان
قند 1 فنجان
کره 200 گرم
کرم رنگ 2 قاشق غذاخوری
پسته پودر شده یا خرد شده برای تزیین کافی
گردو یا فندق خرد شده برای تزیین کافی
خلال بادام برای تزئین کافی

طرز تهیه حلوای شیر ترکی

مرحله 1: شیر را گرم کنید

ابتدا مقداری شیر را در ظرف یا قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر گرم شود، نیازی به جوشاندن شیر نیست، فقط وقتی به نقطه جوش رسید شیر را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. از دمای اولیه خود کمی کاهش می یابد.

مرحله دوم: کره را ذوب کرده و آرد را داخل آن بریزید

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن ذوب شود و بافت آن صاف و یکدست شود سپس مقداری آرد به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و روغن کاملا جذب شود. آرد. کره و آرد مخلوط می شوند.

مرحله 3: آرد را در کره سرخ کنید

تفت دادن آرد در روغن حدود 5 دقیقه طول می کشد تا بوی خامی آرد کاملا از بین برود، در این مدت مدام مخلوط را هم می زنیم تا آرد نسوزد، مخلوط فرو نرود و به تابه نچسبد. بعد از این مدت رنگ آرد تغییر می کند و قوام آن کاملا یکنواخت می شود.

مرحله 4: شیر را به مخلوط اضافه کنید

بعد از این مدت شیر ​​را به آرامی در چند مرحله با ملاقه به مخلوط کره و آرد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و بافت مخلوط یکدست و یکدست شود، در این مرحله مخلوط باید غلظتی حدودا داشته باشد. مثل فرنی می شود.

مرحله 5: خامه و شکر را با همزن مخلوط کنید

سپس کمی خامه که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه می کنیم تا کاملا مخلوط شوند و بافت مخلوط نرم و یکدست شود وقتی بافت مخلوط یکدست شد شکر را به مواد اضافه می کنیم. دوباره هم بزنید تا شکر در مخلوط حل شود.

مرحله ششم: قابلمه را از روی حرارت بردارید

وقتی شکر کاملا در مخلوط مواد حل شد و بافت مخلوط صاف و یکدست شد و مخلوط به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حالت اولیه خنک شود. درجه حرارت به دمای اتاق برسد.کمی هم بزنید.

مرحله هفتم: مخلوط مواد را داخل ظرف بریزید و در فر قرار دهید

سپس مخلوط مواد را در ظرف های مناسب فر بریزید می توانید از ظروف یک نفره مناسب استفاده کنید یا در ظرف بزرگتری بریزید و بعد از پخت در ظرف های کوچکتر بریزید سپس ظرف ها را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

مرحله هشتم: تنظیم دمای فر و پخت حلوا در فر

سپس دمای فر را روی 240 درجه سانتیگراد قرار دهید، اجازه دهید حلواها به مدت 8 تا 10 دقیقه در فر بپزند تا سطح آنها طلایی شود، با توجه به اینکه دمای فرها متفاوت است، در این مدت دقت کنید. حلوا نمیسوزه

مرحله نهم: حلوا را از فر خارج کرده و تزئین کنید

وقتی سطح حلوا طلایی شد، حلوا را از فر خارج کرده، اجازه دهید به دمای محیط برسد، سپس روی حلوا را با مقداری پودر پسته یا مغز پسته خرد شده، گردوی خرد شده، فندق یا خلال بادام به شکل تزیین کنید. پسندیدن. در آخر حلوای شیر ترکی را به عنوان یک دسر مقوی و پرطرفدار یا یک صبحانه خوشمزه برای پذیرایی و مهمانی با دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا