آشپزی

طرز تهیه حلوا خرمایی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوای خرمایی

حلوای خرما یکی از انواع حلوای خوشمزه و مقوی است که به روش های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوای خرمایی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای حلوای خرما
تاریخ 500 گرم
آب جوش ¾ فنجان
آرد گندم یا سنگ 250 گرم
روغن مایع 150 گرم
کره 50 گرم
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای خرمایی

مرحله اول

من آماده می کنم حلوای خرمایی خوشمزه در ابتدای کار کره را از 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه بگذارید تا کاملا نرم شود. سپس پوست و هسته خرماها را جدا کرده و در ظرف مناسبی قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا آب جوش را به کاسه خرما اضافه کنید و اجازه دهید خرما به مدت 5 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا کاملا نرم شود. بعد از این مدت خرماها را با چنگال فشار دهید تا کاملا له و پوره شوند.

سطح سوم

در این مرحله آرد گندم را در ظرف مناسبی الک کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس به مدت 30 تا 40 دقیقه آرد را مدام هم بزنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود بدون اینکه رنگ آن تغییر کند.

مرحله چهارم

پس از این مدت ظرف را از روی حرارت برداشته سپس آرد را الک کرده و به ظرف برمی گردانیم. سپس کره ای را که به دمای محیط رسیده است به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا کره کاملا ذوب شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روغن را به صورت کنترل شده به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا غلظت اولیه حلوا با حلوا فله یکسان شود. توجه داشته باشید که مقدار روغن بسته به نوع آرد می تواند کم یا زیاد باشد.

مرحله ششم

حالا پودر دارچین و گلاب را به تابه اضافه کنید و هم بزنید و بلافاصله ظرف را از روی حرارت بردارید. سپس خرماهای پوره شده را به تابه اضافه کنید و با پشت قاشق هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله حلوا را داخل سینی فشار می دهیم تا حلوا در سینی جمع شود. حالا حلوا را داغ داخل ظرف مورد نظر می ریزیم سپس با مقداری پودر پسته و پودر نارگیل و در صورت تمایل گردو تزئین می کنیم.

مرحله هشتم

با توجه به ذائقه هر فر می توانیم داخل قالب مناسب را با کیسه فریزر بپوشانیم سپس حلوا را داخل قالب بریزیم و کاملا صاف کنیم. در آخر روی حلوا را با کیسه فریزر بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا