آشپزی

طرز تهیه حلوا دارک فندق +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوا با فندق

حلوای فندقی تیره یکی از حلواهای خوشمزه و شیک ایرانی است که در مهمانی های ویژه سرو می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه حلوا با فندق برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم حلوا حاوی فندق است
آرد سفید 1 فنجان
شکر پودر شده ½ فنجان
کره 100 گرم
فندق خام 1 فنجان
شکلات تلخ 100 گرم

طرز تهیه حلوا با فندق

مرحله اول

من آماده می کنم حلوای فندقی تیره خوشمزه در ابتدای کار کره را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم و در آشپزخانه می گذاریم تا کره با دمای محیط سازگار شود و کاملاً نرم شود. سپس فندق ها را در سینی مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا فندق ها پخته شوند سپس تابه را از روی حرارت بردارید. سپس فندق ها را روی یک دستمال تمیز بریزید و دوباره روی آن ها را با دستمال دیگری بپوشانید.

سطح سوم

در این مرحله فندق ها را با دست ماساژ می دهیم تا پوست آن ها جدا شود سپس فندق ها را داخل غذاساز ریخته و خوب هم می زنیم تا پودر شوند. سپس آرد را در ظرف مناسبی الک کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا آرد را به مدت 10 تا 15 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن بدون تغییر رنگ از بین برود. بعد از این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و آرد را در صافی بریزید و سپس آن را الک کنید و در تابه برگردانید.

مرحله پنجم

در مرحله بعد کره ای را که به دمای محیط رسیده است در تابه اضافه کنید و هم بزنید تا کره آب شود و آرد مخلوط شود و بلافاصله ظرف را از روی حرارت بردارید. حالا اجازه دهید دمای مواد داخل تابه کمی کاهش یابد.

مرحله ششم

در این مرحله شکلات تلخ را روی اجاق کتری حرارت می دهیم تا آب شود سپس به همراه پودر فندق به تابه اضافه می کنیم. سپس پودر قند را در تابه الک کرده و حلوا را با هم مخلوط کنید تا بافت آن یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا حلوا را داخل قالب سیلیکونی می ریزیم و با دست فشار می دهیم تا ساختار حلوا یکدست شود. سپس حلوا را به مدت 30 تا 45 دقیقه در فریزر بگذارید تا کاملا سفت شود سپس آن را از قالب خارج کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله حلوا را در ظرف دلخواه می چینیم سپس به دلخواه با شیرشکلات بانماری و فندق تزئین می کنیم. بسته به ذائقه خود می توانید به جای شکلات تیره از شکلات سفید استفاده کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا