آشپزی

طرز تهیه خوراک بامیه با کشک بسیار خوشمزه با رسپی ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت بامیه با پنیر

در این مطلب یک دستور ساده اما خوشمزه بامیه با پنیر را به شما معرفی می کنیم. این غذا با ترکیبی از طعم های خاص و مواد مغذی می تواند گزینه ای عالی برای وعده های غذایی خانوادگی باشد.

برای تهیه بامیه با کشک ابتدا بامیه ها را شسته و سپس سرخ می کنیم. بعد از تفت دادن ادویه و پیاز، کشک و آب را اضافه کنید و سپس بامیه سرخ شده را به همراه نمک و باقی ادویه ها اضافه کنید. در آخر بعد از پخت گشنیز را روی غذا می ریزیم و سرو می کنیم.

عناصر اندازه ی
زنجبیل رنده شده 1 قاشق غذاخوری
گشنیز تازه کافی
کره 4 قاشق غذاخوری
برگ بو 2 عدد
اب 2 فنجان
پیاز 2 عدد
پنیر کوتیج پاستوریزه 150 گرم
سیر له شده 2 قاشق غذاخوری
فشار دادن 1 قطعه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، جوز هندی کافی
زردچوبه، زیره سبز، کاری، تخم گشنیز، گراماسالا کافی
بامیه 250 گرم

طرز پخت بامیه با پنیر

مرحله 1: بامیه را آماده کنید

ابتدا باید بامیه ها را با دقت بشویید و سپس انتهای آن را ببرید تا مایع داخل آن مشخص شود. این باعث می شود چسبندگی کمتری داشته باشند و بافت بهتری در هنگام پخت داشته باشند.

مرحله دوم: بامیه ها را سرخ کنید

بامیه های آماده را مدت کوتاهی در روغن داغ سرخ می کنند تا رنگ طلایی روشن به خود بگیرد. این عمل باعث می شود که بامیه در هنگام پخت شکل و ظاهر خود را حفظ کند.

مرحله 3: ادویه ها و پیازها را تفت دهید

پس از برداشتن بامیه، پودر زیره، هل و برگ بو را تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود. سپس پیاز ناگینی خرد شده را به همراه سیر رنده شده و زنجبیل اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود.

مرحله 4: بقیه ادویه ها و پنیر را اضافه کنید

در این مرحله بقیه ادویه ها به جز نمک را به مخلوط پیاز و ادویه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. سپس کشک و آب را به مخلوط اضافه کنید و بگذارید مواد خوب با هم مخلوط شوند تا سس غلیظی به دست آید.

مرحله 5: بامیه و نمک را اضافه کنید

وقتی سس کمی غلیظ شد، بامیه سرخ شده و نمک را اضافه کنید. مقداری زیره و گراماسالا اضافه کنید تا طعم آن بیشتر شود. پس از آن مخلوط را به مدت 15 دقیقه دیگر حرارت می دهند تا خورش کاملا هضم شود.

مرحله 6: گشنیز و سرو را اضافه کنید

در آخر وقتی غذا خوب پخت و آماده شد، گشنیز خرد شده را روی آن بریزید. این غذا را می توانید با برنج یا نان تازه سرو کنید و از طعم مطبوع آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا