آشپزی

طرز تهیه خورش اناربیج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش انار

خورش انارابیج یکی از غذاهای لذیذ و سنتی شمال کشورمان است که با دستور پخت های مختلف درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه خورش انار برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گردو آسیاب شده 2 لیوان
رب انار ترش 1 قاشق غذاخوری
گشنیز و نعناع را مخلوط کنید 1.5 قاشق غذاخوری
پیاز 1 بزرگ + 1 کوچک
سیر 1 قرص
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گوشت گاو چرخ شده 200 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
دلار 1 قاشق غذاخوری
ارد 3 قاشق غذاخوری
دانه های انار کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش انار

مرحله اول

من آماده می کنم خورش انار خوشمزه در ابتدای کار گردوهای خرد شده را داخل غذاساز می ریزیم سپس خوب هم می زنیم تا گردوها کاملا پودر شوند و داخل روغن بیفتند. حالا سیر و پیاز درشت را با دندانه های ریز روی رنده رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا گردو را به همراه سیر، پیاز، نصف قاشق رب انار، رب گوجه فرنگی و کمی نمک، فلفل و زردچوبه در ظرف مناسبی بریزید. سپس به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

سطح سوم

حالا اجازه دهید خورش ۲ ساعت روی آتش بماند تا جا بیفتد. در فاصله بین پخت، چند بار یخ را در قابلمه اضافه کنید تا گردو شوکه شود و کره را اضافه کنید. سپس گشنیز و نعنا را شسته و ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

بعد از این مدت سبزی خرد شده را به همراه دلار به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس 20 دقیقه دیگر اجازه می دهیم خورش بجوشد. در این مدت پیاز کوچک را با دندان های ریز رنده شده رنده کنید.

مرحله پنجم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و آرد و تخم مرغ و کمی نمک و فلفل و زردچوبه در ظرف مناسبی بریزید سپس خوب ورز دهید تا مواد مخلوط و یکدست شود و گوشت کاملاً یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم. حالا مواد گوشتی را به اندازه یک گردوی درشت تقسیم کرده و چرخ می کنیم سپس در تابه می گذاریم و خوب تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کوفته های سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود. بعد از 20 دقیقه کوفته ها را در قابلمه بریزید و اجازه دهید خورش به مدت 15 دقیقه بجوشد.

مرحله هشتم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و خورش را در ظرف مورد نظر بریزید سپس مقداری دانه انار روی خورش بپاشید. در آخر خورش را با پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا