آشپزی

طرز تهیه خورش تره با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش تره را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش سبزی

خورش تره یکی از خورش های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که رقابت تنگاتنگی با کرمه سبزی در شهرستان های استان کردستان دارد. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه خورش سبزی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
پیازچه 500 گرم
لوبیا سفید ⅓ شیشه
گوشت بره و گوسفند 200 گرم
پیاز متوسط 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
لیمو یا آبلیمو کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش سبزی

مرحله اول

من آماده می کنم خورش تره فرنگی سنتی در ابتدای کار لوبیا سفید را شسته و در ظرف مناسبی می ریزیم و تا نیمه آن را پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت 2 الی 3 ساعت در آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا در این 3 ساعت آب لوبیا سفید را دو بار عوض می کنیم. سپس بعد از گذشت این مدت تره فرنگی را شسته سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. حالا تره فرنگی را روی تخته گوشت می گذاریم.

سطح سوم

در این مرحله تره فرنگی را ریز خرد کنید. سپس فلس های پیاز را برداشته، نگینی خرد می کنیم و ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کمی روغن مایع می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا بلافاصله پیاز را به قابلمه اضافه کنید، سپس تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت گوسفند را مکعبی می کنیم سپس به قابلمه اضافه می کنیم و به تفت ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس در قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید.

مرحله ششم

حالا لوبیا سفید را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس گوشت خورشتی را به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید، سپس گوشت و لوبیا را در آب جوش بگذارید تا نیم پز شود.

مرحله هفتم

در این مدت تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل تابه می ریزیم سپس اجازه می دهیم روغن داغ شود. سپس تره فرنگی خرد شده را داخل تابه بریزید و تفت دهید تا قهوه ای شود.

مرحله هشتم

حالا پوره گوجه فرنگی را به تره فرنگی سرخ شده اضافه کنید، سپس دوباره تفت دهید تا بوی خامی پوره گوجه فرنگی از بین برود و رنگ آن روشن شود. بعد که گوشت و حبوبات نیم پز شد، تره فرنگی سرخ شده را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله خورش را با تره فرنگی هم می زنیم سپس اجازه می دهیم گوشت و لوبیا سفید کاملا بپزند و خورش جا بیفتد. سپس لیموهای عمانی را در ظرف مناسبی می ریزیم و روی آنها را با آب می پوشانیم و می گذاریم تلخ شوند.

مرحله دهم

حالا که لوبیا سفید و گوشت کاملا پخته شده، لیمو عمانی را از آب خارج کرده و به خورش اضافه کنید، سپس اجازه دهید خورش به مدت 30 دقیقه روی حرارت بماند تا عطر لیمو عمانی داخل آن پخش شود.

مرحله یازدهم

در صورت تمایل می توانید به جای لیمو عمانی از آبلیمو یا شاهی استفاده کنید. سپس نمک روی خورش را اندازه می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم خورش تره فرنگی ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند و می‌جوشانیم تا طعم‌ها با هم مخلوط شوند.

مرحله دوازدهم

سرگرمی روز پس از گذشت این مدت خورش را از روی اجاق برداشته سپس در ظرف مورد نظر خود می ریزیم. در صورت تمایل با ورقه های سیب زمینی تزیین کنید سپس با برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا