آشپزی

طرز تهیه خورش متنجن با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش متنجن را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش تنجان

خورش مندجان یکی از خورش های خوشمزه و اصیل گیلانی است که شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد و به روش های مختلفی تهیه می شود.این خورش خوشمزه برای سرو بسیار مناسب است و طرفداران زیادی دارد. به آموزش آشپزی طرز تهیه خورش مانتانجن کامل و مرحله به مرحله و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
جوجه 5 تکه
گردو 200 گرم
رب انار ترش 1 قاشق غذاخوری ch
کشمش پیلویی 50 گرم
زردآلو 15 عدد
نمک و فلفل کافی
زردچوبه کافی
گلپر 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه خورش تنجان

مرحله اول

ابتدا مقداری گردو را در آسیاب بریزید و کاملا چرخ کنید و در صورت در دسترس نبودن آسیاب می توانید از آسیاب برقی یا دستی استفاده کنید و گردوها را پودر کنید سپس مقداری رب انار به آنها اضافه کنید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

وقتی پودر گردو کاملا با رب انار مخلوط شد، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گردو داغ شود و روغن را اضافه کنید، سپس مقداری آب یخ روی مخلوط بریزید و هم بزنید و اجازه دهید مخلوط داغ شود و دوباره بجوشد.

سطح سوم

مقدار دیگری آب یخ به مواد اضافه کنید و بگذارید داغ شود، در ظرف را ببندید و اجازه دهید مخلوط به مدت نیم ساعت بجوشد و بجوشد سپس سه فنجان دیگر آب یخ به غذا اضافه کنید و سپس در ظرف را ببندید.

مرحله چهارم

سپس 3 ساعت دیگر اجازه دهید مواد خورش با هم بپزند و در این مدت تکه های مرغ را در ظرفی بریزید، بنا به ذائقه خود می توانید از سینه یا پای مرغ استفاده کرده و به قطعات کوچک برش دهید.

مرحله پنجم

سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه روی مرغ ها بریزید و روی تکه های مرغ را کاملا با این ادویه ها بپوشانید و سپس آنها را در یخچال بگذارید و بگذارید یک ساعت با هم مزه دار شوند و سپس مرغ ها را از یخچال خارج کنید.

مرحله ششم

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود و سپس تکه های مرغ را داخل آن بریزید و سرخ کنید و وقتی یک طرف مرغ ها قرمز و طلایی شد آنها را برگردانید تا طرف دیگر آنها قرمز شود. و طلایی

مرحله هفتم

سپس تکه های مرغ سرخ شده را در ساعت آخر پخت خورش به آن اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا خوب با هم بپزند و طعم و عطر خورش به خورد مرغ ها برود و در این فاصله مقداری کشمش را تمیز کرده و بشویید. تا زمانی که نرم شوند.

مرحله هشتم

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، کشمش ها را داخل آن بریزید و سرخ کنید، سپس مقداری کیسین در تابه بریزید و کمی تفت دهید، سپس تابه را از روی حرارت بردارید. .

مرحله نهم

سپس در نیم ساعت آخر پخت، خورش را از قابلمه خارج کرده و مقداری نمک، فلفل و پودر برگ بو که یک افزودنی عالی به این خورش است به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و همه مواد با هم خوب بپزند. و انجام شد.برخیز

مرحله دهم

سپس کشمش و زردآلو تفت داده شده را به خورش اضافه کنید و هم بزنید و در قابلمه را ببندید و نیم ساعت دیگر اجازه دهید همه مواد بپزند و خورش جا بیفتد و آماده است سپس در قابلمه را ببندید و از روی حرارت بردارید.

مرحله یازدهم

سپس خورش منتنجان را در ظرف مناسبی بریزید و در ظرفی دیگر برنج زعفرانی را که در این فاصله پخته شده قرار دهید و این غذای خوش طعم و لذیذ را با سالاد و ترشی و انواع غذاهای چینی و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا