آشپزی

طرز تهیه خورش میگو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت خورش میگو

خورش میگو یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای جنوب کشورمان است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز پخت خورش میگو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
میگو 300 گرم
پیاز 1 قطعه
گوجه فرنگی 3 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه کافی
زعفران آب پز کافی
نمک و زردچوبه کافی
پودر سیر و فلفل سیاه کافی

طرز پخت خورش میگو

مرحله اول

برای تهیه خورش میگوی خوشمزه ابتدا میگوها را شسته و دم کرده سپس برای از بین بردن بوی نامطبوع میگو آن ها را در ظرف مناسبی گذاشته و مخلوط آب و سرکه را به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید میگوها به مدت 30 دقیقه در مخلوط آب و سرکه بمانند، سپس آنها را در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آنها گرفته شود. سپس پیاز را ریز خرد می کنیم و در ظرف مناسبی با حرارت ملایم می گذاریم

سطح سوم

حالا کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید سپس تفت دهید تا سبک و شفاف شود. سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زردچوبه و پیاز کاملا سرخ شوند.

مرحله چهارم

وقتی پیازها سرخ شدند، میگوها را به ماهیتابه اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید، سپس مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا ادویه ها سرخ شوند. حالا گوجه ها را بشویید.

مرحله پنجم

سپس پوست گوجه ها را جدا می کنیم و با رنده ریز رنده می کنیم تا پوره شوند. بعد از 3 دقیقه پوره گوجه فرنگی و پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه ای شود.

مرحله ششم

حالا مقداری زعفران آب پز شده را در قابلمه بریزید و بعد از 30 ثانیه 1 لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید. سپس درب قابلمه را می بندیم و می گذاریم خورش میگو کاملا جا بیفتد سپس کمی آبلیمو اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

وقتی خورش آماده شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر بریزید. در آخر روی خورش میگو را با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کنید و سپس با برنج و سبزیجات سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا