آشپزی

طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی

دسر قهوه شکلاتی یکی از دسرهای لذیذ، شیک و لذیذ است که به راحتی با انواع مواد به روش های مختلف تهیه می شود. برای آشنایی کامل و گام به گام طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
بیسکویت پور ریزه ساده 2 بسته
بیسکویت شکلاتی پتی پور 1 بسته
شیر نر 1 لیتر
آرد سفید 2 و نیم قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
قند 5 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
پودر قهوه شکلات ترکیه (این ترکیبی از پودر قهوه و پودر شکلات است) 2 تا 3 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 1 بسته معادل 200 گرم است
شکلات تلخ یا شیرین برای دارچین به مقدار مورد نظر

طرز تهیه دسر قهوه شکلاتی

مرحله 1: شیر را با آرد سفید و پودر نشاسته ذرت مخلوط کنید

ابتدا مقداری شیر را در قابلمه بریزید سپس آرد سفید را داخل شیر بریزید و با قاشق هم بزنید تا خوب مخلوط شود سپس پودر نشاسته ذرت را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شده و بافت یک دست شود.

مرحله دوم: شکر، پودر ژلاتین و پودر قهوه شکلاتی را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید

سپس داخل قابلمه مقداری شکر بریزید، هم بزنید و مخلوط کنید، سپس پودر ژلاتین را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شوند، سپس مقداری پودر قهوه شکلاتی را روی بقیه مواد داخل قابلمه بریزید، دوباره هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله 3: همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به غلظت مناسب برسید

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید، همه مواد را با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط شوند، بافت یکدستی به دست آید، غلظت مواد را کمی افزایش دهید تا مخلوط کمی غلیظ شود، دقت کنید که مواد به آن دست نزنید چون دسر خراب می شود.

مرحله چهارم: خامه را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید

وقتی مخلوط به غلظت مناسب رسید، در نهایت کمی خامه صبحانه به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا خامه کاملا با بقیه مواد مخلوط شود تا عطر و طعم آن کاملا جذب مواد و بافت شود. یکنواخت و صاف است

مرحله 5: یک لایه بیسکویت را کف ظرف مناسبی قرار دهید

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس در یک ظرف مناسب به شکل و اندازه دلخواه که بهتر است از ظرف پیرکس استفاده کنید، ابتدا مقداری بیسکویت ساده بریزید تا بیسکویت ها کف ظرف را کاملا بپوشاند. در یک لایه

مرحله ششم: مخلوط را روی بیسکویت ها بریزید و یک لایه دیگر از بیسکویت ها بچینید

سپس مقداری از مخلوط را با قاشق روی بیسکویت ها بریزید، آن را با پشت قاشق پخش کنید تا تمام قسمت های بیسکویت کاملا با مخلوط قهوه پوشانده شود، سپس یک لایه بیسکویت شکلاتی روی مخلوط بچینید تا بیسکویت ها در یک لایه هستند تمام سطح قالب را پر کنید.

مرحله هفتم: مخلوط مواد و بیسکویت را در چند لایه روی هم اضافه کنید

سپس دوباره با ملاقه، مخلوط مواد را در آن ریخته و پهن می کنیم تا روی بیسکویت های شکلاتی نیز با چهار ردیف بیسکویت پوشانده شود.

مرحله 8: مخلوط قهوه شکلاتی بیشتری را روی لایه آخر بریزید

برای فراستینگ نهایی وقتی کوکی ها را چیدید مقدار بیشتری از مخلوط قهوه ای شکلاتی روی آن ها بریزید تا سطح کلوچه ها را کاملا بپوشاند و اگر بین کوکی ها فضای خالی بود آن را با مخلوط پر کنید.

مرحله نهم: پودر قهوه را روی مواد الک کرده و برش های توت فرنگی را برای تزئین بچینید

سپس مقداری پودر قهوه را روی مخلوط مواد الک کنید و سطح دسر را تزئین کنید، سپس مقداری توت فرنگی را که شسته و خشک کرده اید از وسط نصف کنید، سپس توت فرنگی ها را به شکل دلخواه روی سطح دسر پخش کنید.

مرحله 10: دسر قهوه شکلاتی را در یخچال قرار دهید

با توجه به ذائقه و ذائقه خود می توانید به جای توت فرنگی از برش های موز استفاده کنید و روی دسر قرار دهید سپس ظرف دسر را در یخچال قرار دهید و به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید تا دسر خودش را بگیرد. شکل خودش را داشته باشد و کاملاً سازگار باشد

مرحله یازدهم: دسر را از یخچال خارج کرده و به شکل و اندازه مناسب برش دهید

در ضمن یک قهوه ترکی عالی تهیه کنید، بعد از اینکه دسر در یخچال آماده شد تا عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود و خوب جذب شود، ظرف دسر را از یخچال خارج کنید، سپس دسر را به اندازه مناسب برش دهید و با چاقوی تیز شکل دهید.

مرحله دوازدهم: دسر را در ظرف مناسبی گذاشته و سرو کنید

سپس در بشقاب مناسب سرو، تکه های دسر قهوه شکلاتی را بر اساس ذائقه و ذائقه خود، مقداری شکلات تلخ یا شیرین در کنار دسر قرار دهید، سپس این دسر خوشمزه و شیک را برای پذیرایی و مهمانی ها با قهوه ترکی کوردیال سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا